اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آب باران نباید وارد شبکه فاضلاب شود/ لزوم ساماندهی شبکه‌ آب‌های سطحی در کرمانشاه

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: شبکه فاضلاب، شبکه مجزایی است که طراحی آن صرفا برای فاضلاب است و آب باران نباید عملا وارد آن شود.

آب باران نباید وارد شبکه فاضلاب شود/ لزوم ساماندهی شبکه‌ آب‌های سطحی در کرمانشاه

رضا داوودی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به وضعیت بارش‌ها و آب‌های سطحی در کرمانشاه اظهار داشت: بارش باران به معنی آن نیست که مشکلی در تامین آب نداریم.

وی ادامه داد: تامین آب از باران، نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است، اگر چه سهم کمی در کلان آب مصرفی از منابع آبی سطحی و زیرزمینی است، اما در مواقع بارندگی باید برای جمع‌آوری آب‌های سطحی چاره‌ای اندیشیده شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: شبکه فاضلاب، شبکه مجزایی است که طراحی آن صرفا برای فاضلاب است و آب باران نباید عملا وارد آن شود.

وی، ساماندهی شبکه آب‌های سطحی را در حیطه وظایف شهرداری تعریف کرد و افزود: در برخی نقاط آب باران وارد شبکه فاضلاب می‌شود چون گنجایش محدود است، پر می‌شود جایی که شیب خطوط کم است وارد منازل مسکونی می‌شود که علاوه بر این موضوع؛ پس‌زدگی آب باران آغشته به فاضلاب منازل موجب ورود اجسامی به شبکه می‌شود و خسارت فراوانی را به تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری وارد می‌کند.

داوودی با بیان اینکه شبکه آب‌های سطحی به طور کامل انجام نشده است، تکمیل شبکه فاضلاب کرمانشاه را نیز نیازمند بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار اعلام کرد و گفت: طول شبکه فاضلاب کرمانشاه یک‌هزار و 200 کیلومتر که از این میزان 900 کیلومتر در طرح جامع فاضلاب مهندسی شده و مابقی به صورت شبکه سنتی است.

وی تصریح کرد: البته کرمانشاه در بحث اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب و شبکه‌های فاضلاب جز استان‌های پیشرو است و در مقایسه با سایر استان‌ها وضعیت بهتری دارد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: هم‌اکنون در شهرستان‌های پاوه (2 تصفیه‌خانه)، سرپل، اسلام‌آباد غرب، گیلان‌غرب،کرمانشاه و کنگاور تصفیه‌خانه فاضلاب داریم.

وی با بیان اینکه در شهرهای تازه‌آباد، جوانرود، روانسر، هرسین و سرمست تعدادی تصفیه‌خانه در دست اجرا داریم، اظهار داشت: این پروژه‌ها از پیشرفت مناسبی برخوردار هستند.

داوودی، بخش اعظمی از پروژه‌های فاضلاب در سطح استان کرمانشاه را از برکات سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان(در سال 90) دانست و افزود: تصفیه‌خانه کنگاور، شماره 2 پاوه و مابقی تصفیه‌خانه‌های که بزودی وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند از سفر مقام معظم رهبری تامین اعتبار می‌شوند.

وی به فعالیت یک تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر کرمانشاه اشاره و بیان کرد: نیازمند 2 شبکه نوین فاضلاب هستیم که باید با تامین اعتبار احداث شود.

داوودی با بیان اینکه در بحث کشاورزی پیگیر صرفه‌جویی هستیم، خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب با توجه به وظیفه ذاتی که دارد در بحث شهری نیز به صورت دائم در حال پیگیری مسائل صرفه‌جویی در دو بخش کاهش هدر رفت و مدیریت مصرف است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: بحث مدیریت مصرف را از طریق مدارس، ارگان‌ها و مکان‌های عمومی پیگیری می‌کنیم به گونه‌ای که سال گذشته در همین راستا 2 هزار و 300 دستگاه کاهنده مصرف آب در مکان‌های عمومی، مساجد و ورزشگاه‌ها نصب کرده‌ایم.

وی در خصوص بحث کاهش هدر رفت آب به پروژه‌های اشاره کرد که با به بهره‌برداری از آن شاهد کاهش سه درصدی آب بوده‌ایم.

داوودی، در خصوص گلایه برخی از شهروندان در رابطه با قطعی آب در شب، گفت: در برخی مناطق با کمبود آب مواجه هستیم، لذا شب‌ها مخازن را آبگیری می‌کنیم تا در طول روز شهروندان با مشکلات کمتری در رابطه با قطعی آب مواجه باشند.

وی افزود: طرح آبرسانی به شهر کرمانشاه کامل نشده است براساس قانون وظیفه تامین آب برعهده شرکت آب منطقه‌ای و وظیفه توزیع برعهده شرکت آ ب و فاضلاب است.

داوودی با اشاره به مشکل کاهش فشار آب در برخی از مناطق شهری، از شهروندان خواست پمپ‌های آب را مستقیما به شبکه داخلی منزل که به‌صورت مستقیم به خطوط اصلی مرتبط است وصل نکنند چون موجب کاهش فشار آب برای دیگر شهروندان در پایین دست می‌شوند.

وی این کار را خلاف قانون دانست و ادامه داد: شهروندان ابتدا باید مخزن کوچکی را به شبکه وصل کنند و سپس آبی را می‌خواهند از مخزن پمپ کنند.

داوودی شرکت آب و فاضلاب را شرکت خدمات‌رسان و خدمتگزار مردم معرفی کرد و گفت: سامانه 122 حوادث و اتفاقات شرکت آب و فاضلاب استان به صورت 24 ساعته آماده خدمات‌رسانی به مردم است.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول