اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تمام «پهپاد»ها ردیابی می‌شود

اداره هوانوردی فدرال آمریکا تصمیم دارد تمام پهپادهای بدون سرنشین در ایالات متحده را ردیابی کند.

تمام «پهپاد»ها ردیابی می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، اداره هوانوردی فدرال آمریکا تصمیم دارد همه تمام پهپادهای بدون سرنشین در ایالات متحده را ردیابی کند.

یک قانون پیشنهادی جدید می‌تواند به تصویب گسترده برای کنترل هواپیماهای بدون سرنشین تجاری منجر شود.

اداره حمل و نقل هوایی فدرال می خواهد قوانین جدیدی را اجرا کند که امکان شناسایی و ردیابی از راه دور هواپیماهای بدون سرنشین را فراهم می‌کند.

تحت این پیشنهاد  که برای مشاهده در وب سایت اداره هوانوردی فدرال در دسترس است، پهپادها ملزم به ارائه اطلاعات شناسایی خود به طور مستقیم هستند و همین اطلاعات را از طریق اتصال به اینترنت به سیستم ردیابی موقعیت مکانی FAA منتقل می‌کنند.

پهپادهائی که فقط در فاصله 400 پا از اپراتورهای خود پرواز می‌کنند، مجبور نیستند این اطلاعات رادر دسترس بگذارند، اما باز هم باید آن را از طریق اینترنت به سیستم انتقال دهند. شایان ذکر است، اپراتورها می‌توانند در صورت تمایل به محافظت از حریم شخصی خود، بین شماره سریال پهپاد خود یا یک کد الفبایی به طور تصادفی تولید کرده و از آنها به عنوان شناسه دستگاه‌های خود استفاده کنند. 

در حالی که سیستمی که بتواند هواپیماهای بدون سرنشین را ردیابی کند ممکن است مانند یک چیز بد به نظر برسد، اجرای آن در واقع یک گام ضروری برای دستیابی گسترده به استفاده از پهپادها برای مقاصد تجاری است.

در واقع، کنگره از طریق اداره هوانوردی فدرال در سال 2016 خواست تا سیستمی برای ردیابی هواپیماهای بدون سرنشین ایجاد کند.

اداره‌ی فدرال هوانوردی اداره‌ای از واحد ترابری ایالات متحده آمریکا است که وظیفه کنترل و سرپرستی همه امور هوانوردی غیرنظامی در آمریکا را به عهده دارد. اداره هوانوردی فدرال اجازه‌نامه‌های ملی پرواز و همچنین پرتاب های فضایی را صادر می‌کند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول