اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

وداع زمینی با ققنوس آسمان/ همه آمدند+فیلم

امروز تبریزی‌ها با حضور گرم خود در روزهای سرد زمستان، ققنوس آسمان را تا بهشت بدرقه کردند.

وداع زمینی با ققنوس آسمان/ همه آمدند+فیلم

خبرگزاری فارس از تبریز-کتایون حمیدی: مردم تبریز که به غیرت و مردانگی معروف‌اند، امروز ‌شنبه(۷ دی ماه)، به احترام مردی از تبار آسمان، تمام‌قد ایستاده‌اند تا او بر روی شانه‌هایشان به بهشت بدرقه کنند.

روز چهارشنبه ۴ دی ماه سال جاری یک فروند جنگنده میگ ۲۹ نیروی هوایی ارتش حین انجام  ماموریت در ارتفاعات سبلان دچار سانحه شد و امیر سرتیپ دوم «محمد رضا رحمانی» خلبان این جنگنده، جاودانه شد.

همه آمدند

امروز قرار است پیکر این ققنوس آسمانی، از میدان شهدا به سمت میدان ساعت تشییع ‌شود.

آسمان تبریز ابری است و شهر بوی عطر و گلاب شهادت می‌دهد. همه آمده‌اند؛ پیر و جوان، کوچک و بزرگ.

بر طبل‌ها نواخته و در شیپورها دمیده می‌شود، مراسم شروع می‌شود. تابوت شهید رحمانی برای تشییع بر روی دستان سربازان قرار می‌گیرد و مردم دور آن حلقه می‌زنند.

کلاه خلبانی شهید رحمانی در بالای تابوت قرار داده شده است. اینجا خیلی‌ها بی صدا گریه می‌کنند و خیلی‌های دیگر ‌اشک‌هایشان مدام از روی گونه‌هایشان جاری می‌شود.

خاطره امام جمعه از امیر آسمانی

امام جمعه تبریز که سابقه ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را در کارنامه خود دارد و قبلا با امیر سرتیپ دوم «محمد رضا رحمانی» دیداری داشته، پشت تریبون رفته و سخنرانی کوتاهی می‌کند.

آل‌هاشم در این مراسم گفت: نیروی هوایی قهرمانان زیادی را تقدیم نظام اسلامی کرده است و روز گذشته نیز یکی دیگر از قهرمانان آسمانی شد، ما شهادت این خلبان قهرمان را به حضور فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای تسلیت عرض می‌کنیم.

امام جمعه تبریز همچنین با ذکر خاطره‌ای به نقل از حجت الاسلام حسینی، روحانی کاروانی که شهید رحمانی با آنها به زیارت حج رفته بود، اضافه کرد: «در این سفر ۴۰ روزه او را فردی متقی، مخلص، با‌شخصیت یافتم و در شب‌های مسجدالحرام ۱۵ بار ختم قرآن کردند، حتی در شبی که مشعرالحرام بودیم و همه در حال استراحت بودند این شهید برای حجاج دعای جوشن کبیر تلاوت می کرد».

عقاب ایران در گمنامی پرکشید

«خلبانی یعنی دست و پنجه نرم کردن با مرگ، اما خلبان هواپیمای شکاری یعنی خود مرگ!». این را یکی از همرزمان خلبان شهید می‌گوید.

همرزم دیگر این شهید که با لباس خلبانی به بدرقه همکارش آمده به خبرنگار فارس می‌گوید: «ما دو روز است که در زمین دنبال‌اش می‌گشتیم ولی نمی دانستیم خداوند به او دو تا بال هدیه داده و آسمانی‌اش کرده است».

علت سانحه در دست بررسی است

امیر سرتیپ واحدی جانشین فرمانده نیروی هوایی نیز به خبرنگار فارس می‌گوید: شهید رحمانی یکی از خلبانان با تجربه، مومن و با سواد نیروی هوایی بود.

به گفته امیر واحدی، پرواز میگ ۲۹ آزمایشی بود و علت سانحه در حال بررسی است.

خلبانان خطر را نفس می‌کشند

یکی از شهروندان تبریزی که برای تشییع آمده، او را قهرمان بی ادعا می‌نامد و می‌گوید: «خلبانان کسانی هستند که خطر را نفس می‌کشند».

مادر شهید رحمانی به همراه نوه و عروس‌اش با اینکه حال خوبی ندارند اما به میهمانان پسر شهیدش خوش‌آمد می‌گویند و او را امروز میهمان ارباب خود، حسین(ع) می‌دانند.

خواهر همسر شهید که او نیز حال و روز خوبی ندارد، با چشمانی اشک‌آلود می‌گوید: : «ایلیا پسر خردسال شهید رحمانی امروز صبح وقتی از خواب بیدار شد سراغ پدرش را می‌گرفت».

آسمان نیز گویی قصد باریدن دارد، قطرات باران نم نمک بر روی زمین می‌بارد. مردم شعار می‌دهند؛ شعارهای «لا اله الا الله»، «لبیک یا حسین» و «یا ثارالله».

مراسم تشییع پیکر شهید در میدان ساعت و با سرود خاطره‌انگیزی که از بلندگوی سیار پخش می‌شد، پایان می‌یابد؛ مقصد بعدی، زادگاهش.

امیر سرتیپ دوم خلبان شهید «محمد رضا رحمانی» در سال ۱۳۷۳ به استخدام نیروی هوایی ارتش در آمد و دوره‌های مقدماتی و تکمیلی خلبانی خود را زیر نظر خلبانان خبره ارتش طی کرد.

او پس از پایان دوره خلبانی به عنوان خلبان جنگنده اف ۵ در نیروی هوایی مشغول حراست از آسمان ایران اسلامی شد و پس از آن با طی دوره خلبانی هواپیمای میگ ۲۹، خدمت صادقانه خود را با این جنگنده در پایگاه شهید فکوری تبریز ادامه داد.

شهید «محمد رضا رحمانی» یکی از خلبانان زبده و باتجربه نیروی هوایی ارتش بود که با روحیه جهادی و با صد‌ها مرحله پرواز در ماموریت‌های مختلف کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشته است.

شهید محمدرضا رحمانی، حافظ ۱۰ جزء کلام‌الله مجید است و از او  یک فرزند پسر به نام ایلیا به یادگار مانده است.

پیکر مطهر شهید بعد از تشییع از میدان شهدا تا میدان ساعت تبریز، برای دفن در تهران به فرودگاه شهید مدنی تبریز منتقل شد.

 

 

 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول