اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

اجرای طرح پرورش کرم ابریشم با آموزش مددجویان کمیته امداد بوشهر

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از اعلام آمادگی این نهاد و سازمان جهاد کشاورزی استان در زمینه توسعه و رونق صنعت نوغان‌داری (پرورش کرم ابریشم) برای اشتغال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد خبر داد.

اجرای طرح پرورش کرم ابریشم با آموزش مددجویان کمیته امداد بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد لطفی ظهر امروز در جلسه توسعه نوغانداری با بیان اینکه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت با ایجاد اشتغال پایدار از اولویت‌های کاری این نهاد است اظهار داشت: توسعه و ترویج پرورش کرم ابریشم در بین خانوارهای تحت حمایت باهدف ایجاد شغل و افزایش درآمدهای جانبی برای آن‌ها یکی از برنامه‌های مهم بخش اشتغال کمیته امداد است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با استفاده از ظرفیت‌های دو سازمان و همچنین مددجویان مستعد اشتغال‌زایی برای افزایش تولید پیله ابریشم و اشتغال خانوارها می توان گام‌های مؤثرتری برداشت.

لطفی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طول دوره پرورش کرم ابریشم حداکثر ۴۵ روز است پس می‌تواند زمینه خوبی برای پرورش و درآمدزایی مناسبی برای خانوارهای مددجو ساکن روستاها باشد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از اعلام آمادگی کمیته امداد استان برای آموزش مددجویان در زمینه توسعه و رونق صنعت نوغان‌داری خبر داد و گفت: این آموزش ها به شکل رایگان برای مددجویان شناسایی شده در سطح ادارات تابعه جهت اجرای طرح پرورش کرم ابریشم (نوغان داری) در دست اجرا است.

لطفی به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای پرورش دهندگان کرم ابریشم  اشاره کرد و افزود: از محل اعتبارات بانکی و اشتغال روستایی و اعتبارات صندوق اشتغال نیازمندان حداکثر تا مبلغ  ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت به مددجویانی که در زمینه صنعت نوغان‌داری فعالیت می‌کنند پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول