اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

مستکبران شیخ زکزاکی را مانع پیشروی اهداف خود می‌دانند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب با اشاره وضعیت جسمانی شیخ زکزاکی گفت: حذف فیزیکی رهبران شیعیان در جهان اسلام از جمله اقدامات استکبار علیه مسلمانان است و آنها شیخ زکزاکی و رهبران شیعه را مانع بزرگی در پیشروی اهداف خود می‌دانند.

مستکبران شیخ زکزاکی را مانع پیشروی اهداف خود می‌دانند

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، مهدی هاشم‌زاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی در نشست خبری مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران که ظهر امروز در حمایت از شیخ زکزاکی در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، گفت: شیخ زکزاکی در نیجریه به دنبال پیاده سازی اسلام و مسائل اسلامی است و دولت نیجریه نه تنها نسبت به شیعیان و شیخ زکزاکی فشارهایی را وارد می‌کنند بلکه نسبت به برادران اهل سنت و حتی صوفی مسلکان نیز با خشونت رفتار می‌کند و این چیزی جز خواسته استکبار جهانی علیه کشورهای اسلامی تعبیر نمی‌شود.

وی افزود: حذف فیزیکی رهبران شیعیان جهان اسلام از جمله اقدامات استکبار علیه مسلمانان و به خصوص رهبران شیعه است و آنها شیخ زکزاکی و رهبران شیعه را مانع بزرگی در پیشروی اهداف خود می‌دانند؛ لذا در چند سال اخیر نسبت به حذف فیزیکی اندیشمندان و رهبران شیعه از شهید مطهری گرفته تا شیخ نمر اقدام می‌کنند.

این فعال دانشجویی با اشاره به آخرین اخبار نسبت به وضعیت پزشکی شیخ زکزاکی، تصریح کرد: طی تماس‌هایی که با کادرپزشکی ایشان صورت گرفته است. شیخ در زندان در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برد و ترکشهایی که در دست چپ و راست و جمجمه ایشان وجود دارد وضعیت جسمی‌شان را بسیار وخیم کرده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی افزود:  انتظار این است که جوامع بشری و نهادهای بین المللی مدعی حقوق بشر در قبال ظلمی که به شیخ می‌شود واکنش نشان داده و خواستار رسیدگی فوری به وضعیت ایشان شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: انتظار ما از دستگاه دیپلماسی پیگیری وضعیت شیخ زکزاکی با یک رویکرد انقلابی و سیاسی است. مسلما بی توجهی به وضعیت شیخ زکزاکی شیعیان و مسلمانان جهان را در شرایط ناامیدی قرار می دهد و این جای تأسف است که عربستان با حمایت از گروهی وهابی به دنبال نفوذ در نیجریه است اما ما با وجود شخصیتی مثل شیخ زکزاکی از آن بی‌بهره هستیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامیگفت: فقدان یک سند راهبردی برای حمایت از مسلمانان در سیاست خارجی ما احساس می‌شود؛ لذا امیدواریم مسئولان امر در این مقوله به خوبی ورود کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول