اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

موسوی: عادلخواه تبعه ایران است و به اتهام جاسوسی بازداشت شده

سخنگوی وزارت خارجه «عادلخواه» را تبعه ایران خواند که به اتهام جاسوسی بازداشت شده و گفت: تبعه فرانسوی نیز به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی بازداشت شده و فضاسازی‌ها نمی‌تواند مانع رسیدگی قوه قضاییه به این پرونده‌ها شود.

موسوی: عادلخواه تبعه ایران است و به اتهام جاسوسی بازداشت شده

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سید عباس موسوی» سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پرسشی در خصوص اقدام وزارت خارجه فرانسه در فراخوانی «بهرام قاسمی» سفیر ایران در پاریس و بیانیه این وزارتخانه اظهار داشت: بیانیه وزارت خارجه فرانسه در خصوص یک تبعه ایرانی اقدامی مداخله جویانه بوده و درخواست فرانسه را فاقد مبنای حقوقی می‌دانیم، زیرا فرد مورد نظر (خانم عادلخواه) تبعه ایران است و به اتهام «ارتکاب اعمال جاسوسی» بازداشت شده است و وکیل ایشان از جزییات پرونده اطلاع داشته و پرونده وی توسط قوه قضاییه در دست بررسی است. 

*تبعه فرانسوی متهم به اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین در خصوص یک تبعه فرانسوی (رولان مارشال) نیز که با اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» بازداشت است نیز افزود: وی تاکنون چند بار دسترسی کنسولی داشته و وکیل وی از اتهاماتش مطلع بوده و با مقامات قوه قضاییه در ارتباط است.

موسوی خاطرنشان کرد: فضاسازی‌ها نمی‌تواند مانع رسیدگی به این پرونده‌ها توسط قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران شود؛ به خصوص در رابطه با اتهامات امنیتی که به این دو فرد وارد شده است.

به گزارش فارس، روز جمعه ششم دی ماه وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که «بهرام قاسمی» سفیر ایران را به دلیل آن چه که پاریس بازداشت «غیر قابل تحمل» شهروندان فرانسوی توصیف کرده، احضار کرده است.

در بیانیه‌ای که بدین منظور منتشر شد آمده بود پاریس به سفیر ایران اعلام کرد که فرانسه خواستار آزادی فوری «فریبا عادلخواه» و «رولان مارشال» و شفافیت وضعیت آنها شده است.

به گزارش فارس، عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران مهر ماه سال جاری نیز در واکنش به اظهارات مداخله جویانه سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در خصوص عادلخواه گفته بود: تابعیت مضاعف اتباع ایرانی وفق قوانین جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته نشده و لذا خانم فریبا عادلخواه یک تبعه ایران محسوب و به عنوان یک ایرانی از تمامی حقوق شهروندی شناخته شده برای اتباع ایرانی بهره مند است. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول