اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

هشدار ارتش آمریکا در مورد آزمایش دی ان ای نظامیان

ارتش آمریکا به نظامیان این کشور توصیه کرد به هیچ وجه در آزمایش های دی ان ای که توسط شرکت های تجاری انجام می شود، مشارکت نکنند.

هشدار ارتش آمریکا در مورد آزمایش دی ان ای نظامیان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از تک تایمز، امروزه افراد داوطلب در آمریکا با پرداخت مبلغی کمتر از صد دلار می توانند به سادگی آزمایش دی ان ای بدهند. این کار از طریق شرکت های تجاری مختلفی صورت می گیرد. اما ارتش آمریکا کارکنان خود را از این کار منع کرده است.

 

انجام این آزمایش می تواند به بررسی وضعیت سلامت افراد کمک کرده و احتمال وقوع بیماری های مختلف را در افراد مشخص کند. همچنین از این طریق می توان برای شناسایی اقوام واقعی و نسبت های خانوادگی اقدام کرد. با آزمایش دی ان ای درمی یابید در برابر کدام بیماری ها مصونیت دارید و در برابر کدامیک آسیب پذیر هستید.

اما به نظر می رسد پنتاگون بیم دارد که انجام این آزمایش ها توسط نظامیان امنیت و حریم شخصی آنها را به خطر بیندازد. علت آن است که آزمایش های مذکور ممکن است با هدف جمع آوری اطلاعات خصوصی افراد انجام شوند و بنابراین یک خطر امنیتی بالقوه برای ارتش آمریکا در آینده تلقی می شوند.

ارتش آمریکا به تمامی کارکنان خود توصیه کرده که به هیچ وجه در چنین آزمایش هایی شرکت نکنند و اطلاعات مربوط به وضعیت سلامت خود را از این طریق در اختیار دیگار افراد و شرکت ها قرار ندهند؛به خصوص که هنوز در این زمینه قوانین مشخص و پایداری وجود ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول