اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

میانگین تورم ماهانه مازندران کمتر از تورم کل کشور بود

رئیس سازمان صمت مازندران با بیان اینکه در سه ماه اخیر میانگین تورم ماهانه مازندران کمتر از تورم کل کشور بود، گفت: در حالیکه در ماه‌های اخیر افزایش قیمت بزنین شوک بزرگی به بازار کرد ولی شرایط آرامی در بازار استان حاکم شده است.

میانگین تورم ماهانه مازندران کمتر از تورم کل کشور بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسین قلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران در هفتمین همایش تجلیل از واحدهای برتر حامی حقوق مصرف کنندگان استان مازندران اظهار کرد: برگزاری این همایش هر سال فرصتی است تا از کسانی که فقط در تولید موفق نیستند بلکه در یک کلام حامیان حقوق مصرف کننده هستند و بر کمیت، کیفیت و قیمت مدیریت درست دارند، تقدیر کنیم.

وی با اشاره به اینکه از تعدد واحدهایی که حضور پیدا کردند راضی نیستم، افزود: تعداد واحدهای حاضر در این همایش کم است، همه بانک‌ها هم باید شرکت کنند، همچنین واحدهای صنفی بزرگ و تولیدی و برندهای موفق استان در این همایش باید حضور داشته باشند، جای برند کاله به عنوان برند برتر استان در این همایش خالیست.

قوانلو اعلام کرد: در حالیکه در ماه‌های اخیر افزایش قیمت بزنین شوک بزرگی به بازار کرد ولی چند عامل باعث شد که امروز شرایط آرامی در بازار استان مازندران حاکم باشد، مدیریت‌ها برای اینکه این شوک تورم انتظاری ایجاد نکند و تأمین را داشته باشیم صورت گرفت.

این مسؤول عنوان کرد: قبل از اصلاح قیمت بنزین ذخایر تمام کالاهای استراتژیک ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد و همه انبارهای ما پر بود،  بحث بعدی همکاری بود که تقاضاها را افزایش نداده و کالایی فراتر از نیاز را درخواست نکردند.

وی تصریح کرد: در سه ماه اخیر میانگین تورم ماهانه مازندران کمتر از تورم کل کشور بود، در سه ماه گذشته افزایش قیمت در بخش حمل و نقل و سبزی( گوجه ) تأثیر زیادی بر روی تورم بازار گذاشت.

قوانلو خاطرنشان کرد: برای تعدیل در قیمت بازار، در مازندران ستاد فرماندهی نظارت و کنترل بر بازار را تشکیل دادیم که فرمانداران با تمام ظرفیت پای کار آمدند، با توجه به اینکه مازندران مهمانان زیادی دارد که از بازار خرید می‌کنند ولی تشدید نظارت بازار باعث شد تورم افزایش پیدا نکند.

رئیس سازمان صمت مازندران گفت: با تشدید نظارت بر بازارهای استان در بازه ۴۱ روزه بعد از اصلاح قیمت بنزین ۴۱ هزار و ۷۲۱ نظارت و تعداد پرونده‌ها به ۳ هزار و ۹۷۰ رسید که نشان‌دهنده رشد دوبرابری است، این تشدید نظارت باعث شد که در مازندران با وجود تلاطم‌های زیاد با کمک مردم و دستگاه‌ها بازار در آرامش باقی بماند.

وی اضافه کرد: در مدیریت بر بازار اگر نتوانیم بار روانی تورم را از روی مردم برداریم، کاری نکردیم، امیدواریم تا پایان سال تورم سالانه ما به کمتر از ۳۵ درصد برسد.

در ادامه ابوالقاسمی ریاست انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان در سال ۱۳۸۸ مطرح و در سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرد، در استان مازندران هم برنامه‌ریزی برای اجرای این قانون انجام و هر ساله همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد: در همایش تجلیل از واحدهای برتر حامی حقوق مصرف کنندگان استان مازندران امسال از ۱۷ واحد برتر که چند شاخص هم کمیت، کیفیت و رعایت حقوق مصرف کنندگان را رعایت کردند تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول