اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تولید خودرو در کشور از 2 برابر گذشت/ برنامه‌ریزی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بحث تولید خودرو از دو برابر گذشت، گفت: نظارت بر خودرو و شکایت‌های خودرویی در سازمان صمت تاکنون فقط در شهر تهران صورت می‌گرفت، اما طی جلسه‌ای کل کشور را به ۶ منطقه متولی شکایت‌ها تقسیم کردیم.

تولید خودرو در کشور از 2 برابر گذشت/ برنامه‌ریزی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عباس تابش بعد از ظهر امروز در هفتمین همایش تجلیل از واحدهای برتر حامی حقوق مصرف‌کنندگان در استان مازندران در ساری، اظهار کرد: استان مازندران در بحث حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خوش درخشید، البته هزینه‌های فرصت را مصرف کنندگان حس نمی‌کنند و باید گفت دسیسه‌های دشمن در بخش تولید هر روز بیشتر می‌شود.

*تأمین و توزیع مناسب کالا اولویت است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: دولت تلاش دارد که جلوی افزایش قیمت‌ها را در سال آینده بگیرد برای این کار تأمین و توزیع مناسب کالا مهم است.

تابش تصریح کرد: اگر به صورت جهانی نگاه کنیم وزارت صمت در همه حوزه‌های تحریمی خوب درخشیده است، نیت دشمن بر ورشکسته شدن شرکت‌های تولیدی بود اما امروز اگر تولید داریم، برای حمایت‌کننده  تأمین کالا مهمترین حلقه است، نظارت و بازرسی در ‌آخرین بخش قرار دارد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در بحث حمایت از تولید داخلی اول سیاست‌گذاری مناسب برای تولید و بعد مصرف کالای داخلی توسط مصرف کننده صورت خواهد گرفت، در این شرایط باید کالای داخلی باکیفیت تولید شود چرا که به کوری چشم استکبار داریم در شرایط خروج از بودجه نفتی و اتکا به ظرفیت موفق عمل می‌کنیم.

* عدم برچسب‌گذاری قیمت در کالاهای مازندران

وی بیان کرد:  انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان  بزرگترین و با ظرفیت‌ترین انجمنی است که صاحب قانون است، در استان مازندران نبود برچسب قیمت به چشم می‌خورد که از این انجم باید به این موضوع توجه کند، البته پویش(به قیمت بخریم) و مطالبه حقوق توسط خود مردم نافذتر از این‌ است که انجمن بخواهد مطالبه کند.

*اطلاع از قیمت ۱۰۰ قلم کالا

تالش عنوان کرد: سامانه اعلام قیمت در اپلیکیشن رایگان آپ را برای بیش از سبد کالا را قرار دادیم مردم می‌توانند برای اطلاع از قیمت درست به این اپلیکیشن مراجعه کرده و اعتراض کنند، از نظر ما ۸۵ میلیون نفر باید واحد نمونه حامی را انتخاب کنند تا برگزاری این مراسم‌ها و تندیس معنی نداشته باشد، مردم باید تندیس واقعی را به تولیدکننده بدهند تا برندسازی در داخل کشور صورت بگیرد.

*کمبود تعداد بازرسان

این مسؤول با بیان اینکه در سازمان صمت در کل کشور ۲ هزار و ۸۰۰ بازرس داریم که باید ۴ میلیون واحد تولیدی را باید بررسی کنند، افزود: این تعداد کم است، ‌کار جدید در صمت این است که عمده کالاهای اساسی حتما باید در سامانه انبار ثبت باشند، سامانه بازرسی هم تا دو هفته دیگر عملیاتی خواهد شد، علاوه بر بازرسی مکانیزه کردن و نوین کردن شیوه‌های بازرسی از اولویت‌هاست.

*بررسی شکایت‌های خودرویی

وی در پایان با اشاره به اینکه نظارت بر خودرو و شکایت‌های خودرویی در سازمان صمت تاکنون فقط در شهر تهران صورت می‌گرفت، گفت: طی جلسه‌ای کل کشور را به ۶ منطقه متولی شکایت‌ها تقسیم کردیم بحث تولید خودرو از دو برابر گذشت و محدودیت‌های خودرویی را حل می‌کنیم.

در پایان این مراسم که با حضور مسؤولان از ۱۷ واحد برتر حامی حقوق مصرف‌کننده در استان مازندران با اهدای لوح و تندیس تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ع/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول