اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

صبر و استقامت شیخ زکزاکی عنایت الهی است

یکی از مراجع تقلید گفت: صبر و استقامت شیخ زکزاکی، عنایت الهی است و اجر آن محفوظ است اما از سوی دیگر وظیفه سنگینی بر دوش ما قرار دارد.

صبر و استقامت شیخ زکزاکی عنایت الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله جوادی آملی در دیدار جمعی از اعضای خانواده شیخ زکزاکی با تجلیل از خدمات شیخ زکزاکی بیان کرد: امیدواریم خداوند شرّ بدخواهان را به خود آنها برگرداند و اجر مضاعف و شفای کامل و عاجل به شیخ زکزاکی عطا فرماید و خدمات جهادی ایشان را به ثمر نهایی برساند و همچنین شهدای حادثه تلخ زاریا به ویژه شهدای خاندان زکزاکی را با شهدای صدر اسلام محشور فرماید.

وی بیان کرد: کار وقتی برای خدا باشد هم سهل می‌شود و هم ماندنی! بسیاری از افراد هستند که رنج‌های بسیار کمتر از رنج‌های شیخ زکزاکی را نیز تاب نمی‌آورند چه برسد به شهادت شش فرزند! اما ایشان مصداق این آیه قرآن کریم است که می‌فرماید «وَ ینْصُرَکَ اللَّهُ نَصْراً عَزِیزاًن».

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید اگر کار برای خدا باشد در این مسیر هر مقدار سختی وجود داشته باشد خداوند دو برابر آسانی به شما عطا می‌کند؛ «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یسْراً ٭ إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یسْراً»، در این آیات «عسر» دوم همان «عسر» اول است و هر دو با الف و لام آمده اند اما «یسر» دوم چون غیر از «یسر» اول است به صورت نکره آمده است؛ یعنی دشواری یکی است و آسانی دوتاست، و این آسانی به دنیال آن دشواری است و از آن جدا نیست، این وعده خداوند است و وعده خداوند تخلف ناپذیر است؛ «إِنَّ اللَّهَ لَا یخْلِفُ الْمِیعَادَ».

آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: صبر و استقامت شیخ زکزاکی، عنایت الهی است و اجر آن محفوظ است اما از سوی دیگر وظیفه سنگینی بر دوش ما قرار دارد، که امیدواریم خداوند به مسؤولان و دست اندرکاران آن توفیق را عطا کند که در این زمینه به وظایف خود عمل کنند.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول