اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

گران فروشی و کم فروشی تا زمان تصویب قیمت نان، ممنوع

سرپرست تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: در حوزۀ نان، تخلفاتی مشاهده می‌شود به طوری که نان‌ها روز به روزکوچکتر می‌شود در حالی که نان وزن مشخص و قیمت مصوب دارد و تا زمانی که قیمت دیگری تصویب نشده نانوایان حق کم فروشی و گران فروشی ندارند.

گران فروشی و کم فروشی تا زمان تصویب قیمت نان، ممنوع

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هوشنگ محمدی سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان قزوین ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: ما در سه حوزۀ کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و درمان، صلاحیت رسیدگی به تخلفات را داریم و سازمان تعزیرات حکومتی یک دستگاه رسیدگی کننده و محکمه است که به صورت شبه قضایی در دل دولت قرار دارد.

وی افزود: قاچاق کالا وارز صلاحیت اولیه بوده و بالای ۹۰ درصد پرونده‌هایی که در حوزه قاچاق کالا و ارز تشکیل می‌شود در پروندۀ تعزیراتی مورد رسیدگی قرار می گیرد؛ هم در حوزۀ اشخاص حقیقی و حقوقی و شرکت‌ها و وابسته به دولت و دستگاه‌های دولتی صلاحیت رسیدگی به تخلفات و هم در حوزۀ کارخانجات، بهداشت و درمان، داروخانه‌ها، افراد فاقد صلاحیت در حوزۀ پزشکی و درمان نیز صلاحیت رسیدگی داریم و صلاحیت‌های رسیدگی تعزیرات نیز در حوزه‌های مختلف از جمله سوخت است.

محمدی گفت: شرایط کنونی که در آن به سرمی‌بریم دارای اهمیت است؛ در زمان مطرح شدن موضوع اصلاح قیمت بنزین، التهابی در جامعه به وجود آمد و نیاز بود که در این حوزه فعالیت‌هایمان را بیش از پیش دنبال کنیم؛ در این مرحله، گشت‌ها برقرار و روزانه ۳ اکیپ در صبح و بعدازظهر با همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله فرمانداری مستقر شد که بیشترین موارد در بازرسی ها به موضوع اقلام غذایی مردم، عرضه سوخت و حمل و نقل مربوط می‌شد.

 

قزوین، جزو کمترین افزایش قیمت در کالاها

سرپرست تعزیرات حکومتی استان قزوین خاطرنشان کرد: استان قزوین جزو استان‌هایی بود که کمترین افزایش قیمت در کالاها و خدمت نسبت به سایر استان‌ها داشت، در حال حاضر به طور تقریبی شرایط با ثباتی را در بحث کالاهای اساسی داریم؛ در حوزۀ گوشت قرمز و سفید حتی با کاهش قیمت هم روبرو بودیم و سایر قیمت‌ها هم از ثباتی برخوردار بوده که در مجموع در حال حاضر شرایط بازار از ثبات برخوردار است.

وی ادامه داد: برگزاری طرح شب یلدا در راستای طرح اصلاح بنزین، تا پایان ماه اجرا و بازدیدهایی در حوزه میوه و سایر مایحتاج انجام شد و با کمک گشت‌های مشترکی که وجود داشت، سه واحد متخلف در حوزه فروش میوه و گوشت پلمپ شد.

محمدی خاطرنشان کرد: در ۹ ماه سال جاری، تعداد پرونده‌ای وارده برابر ۶ هزار و ۱۲۱ فقره بوده که از این تعداد، ۵ هزار و ۵۹۷ فقره در حوزه کالا وخدمات، ۳۳۶ پرونده در بخش قاچاق کالا و ارز و ۱۷۲ پرونده نیز در بخش بهداشت و دارو و درمان است.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان قزوین افزود: در این مدت، بیشترین تخلفات مربوط به عدم درج قیمت، گران فروشی، کم فروشی و عدم صدور فاکتور بوده و بیشترین تخلف در حوزۀ قاچاق کالا و ارز هم مربوط به ماینر بوده است و در مرحلۀ بعد نیز سوخت و دخانیات در حوزۀ قاچاق کالا قرار دارند.

 

محکومیت بیش از ۲۶۶ میلیارد ریالی متخلفین توسط تعزیرات

وی اضافه کرد: در ۹ ماهه سال جاری مبلغ ریالی محکومیت صورت گرفته در تخلفات برابر ۲۶۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده است و رسیدگی در اسرع وقت تسریع و خارج از نوبت به پرونده‌هایی که دغدغه و شکایت مردم است، جزو اهداف ما است و ما این آمادگی را داریم به روز به شکایات مردم در زمان و مکان رسیدگی کنیم.

محمدی یادآور شد: ما یک دادگاه هستیم و در واقع سایر سازمان‌ها مانند صنعت و معدن، اتاق اصناف، نیروی انتظامی، شرکت نفت و غیره پرونده را تشکیل داده و برای ما ارسال کرده و ما رسیدگی می‌کنیم؛ با توجه به دغدغۀ مردم و مشکلات موجود نمی‌توانیم بی تفاوت بوده و فقط رسیدگی کنیم و وظایف حکومتی، شرعی و اخلاقی ما ایجاب می‌کند در حوزۀ نظارت هم با تمام توان به دستگاه‌های نظارتی کمک کنیم و در خیلی از موارد ما پیشگام تر از بقیه در نظارت هستیم و مردم اگر شکایاتی دارند می‌توانند تماس گرفته یا در سامانه ۱۳۵ شکایت خود را ثبت کنند.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان قزوین مطرح کرد: در طرح اصلاح قیمت بنزین ۲ هزار و ۴۶۲ مورد بازرسی از واحدهای صنفی مختلف داشتیم و تعداد گشت‌های مشترک هم ۱۰۰ مورد بود و تعداد پرونده‌های متشکله در دوره اصلاح قیمت بنزین ۸۵۷ فقره پرونده بود و ما در این حوزه نیازمند همراهی مردم هستیم.

وی ادامه داد: در نظر داریم پویش «بی قیمت نخریم» را اجرا کنیم و این طرح اگر در جامعه فرهنگ‌سازی شود می‌تواند اثرگذار باشد؛ لازم است مردم در این پویش مشارکت داشته باشند تا زمانی که وارد مغازه‌ای شده و مشاهده می‌کنند، قیمت بر روی کالا درج نشده است، خریداری نکنند که البته نقش رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی هم در این حوزه بسیار مهم است.

محمدی افزود: همایش و کارگاه تخصصی در استانداری با عنوان طرح خرید کالا برای بانوان را تشکیل دادیم.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان قزوین تصریح کرد: قیمت نان در استان قزوین چند سالی تغییر نکرده و این در حالی است که در بسیاری از استان‌ها این تغییر حاصل شده است و در استان قزوین هم بنا بود این امر رخ دهد که موضوع اصلاح قیمت بنزین پیش آمد و این موضوع مسکوت ماند؛ در حوزۀ نان، تخلفاتی مشاهده می‌شود به طوری که نان‌ها روز به روزکوچکتر می‌شود در حالی که نان وزن مشخص و قیمت مصوب دارد و تا زمانی که قیمت دیگری تصویب نشده نانوایان حق کم فروشی و گران فروشی ندارند.

وی بیان کرد: در حقوق شهروندی رتبۀ عالی را در استان کسب کردیم و احترام به مردم و تکریم ارباب رجوع اولویت ما است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول