اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

آقاتهرانی: مجلس قوی، رئیس جمهور و وزرا را به‌خط می‌کند

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: مجلس اگر قوی باشد، رئیس‌جمهور و وزرا را به‌خط می‌کند.

آقاتهرانی: مجلس قوی، رئیس جمهور و وزرا را به‌خط می‌کند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی، عصر امروز(بکشنبه ۸ دی‌ماه) در ویژه‌برنامه بزرگداشت ۹ دی که از سوی جبهه پایداری برگزار شد گفت: فرار از فتنه و امتحان، محال است. قرآن می‌فرماید خلقت انسان هم جز برای این نیست که نشان دهیم عمل چه کسی بهتر است.

وی با بیان اینکه حق یکی است و دو نیست، افزود: این برخلاف پلورالیسم است که می‌گوید حق محض و باطل محض نداریم. 

آقاتهرانی با بیان اینکه بعد از حق، گمراهی است، گفت: یادش بخیر یک زمانی در این کشور، مهاجرانی چقدر تلاش کرد تا گفتمان تساهل و تسامح را جا بیاندازد اما نتوانست.
 
دبیرکل جبهه پایداری، حمایت از ولی فقیه را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر سخنان مقام معظم رهبری را تفسیر به رای کنیم مثل این است که قرآن را تفسیر به رای کرده‌ایم.

وی افزود: برخی نگویند رهبر انقلاب، معصوم نیست؛ بله ایشان معصوم نیستند ولی اگر امام عصر می‌گوید ایشان حجت باشد شما چه می‌گویی؟ 

کارشناس مسائل دینی، ولایت فقیه را از محکم‌ترین بحث‌های دینی دانست و گفت: در دادگاه، شهادت چند نفر کفایت می‌کند اما درباره ولایت آیت‌الله خامنه‌ای، قریب به ۹۰ فقیهِ مجتهد عضو خبرگان، شهادت داده‌اند. برخی اگر امثال آیات مکارم شیرازی، مصباح یزدی، جنتی و مهدوی کنی را اسلام‌شناس نمی‌دانید پس چه کسی را قبول دارید؟ ما مگر دین خود را از همین افراد نگرفته‌ایم؟!

وی با انتقاد از مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس اگر قوی باشد، رئیس‌جمهور و وزرا را به‌خط می‌کند.

**روایتی از نظر آیت‌الله بهجت درباره انتخابات مجلس

آقاتهرانی با اشاره به مشورت گرفتن از مرحوم آیت‌الله بهجت در زمان ثبت‌نام برای انتخابات مجلس هشتم گفت: ایشان فرمودند که مجلس محل عناوین ثانویه‌ است نه اولیه. یعنی مجلس برای این نیست که بگوید چه چیزی حرام است و چه چیزی حلال. 

دبیرکل جبهه پایداری ادامه داد: با این حال متأسفانه در عمل این اتفاق رخ داده که ما به مجلس می‌رویم تا جلوی خوردن و بردن عده‌ای را بگیریم، یعنی عناوین اولیه.

شاگرد آیت‌الله بهجت با بیان اینکه آیت‌الله بهجت، عناوین ثانویه را از اختیارات زعیم، یعنی رهبر جامعه می‌دانستند، افزود: ایشان فرمودند به مجلس بروید تا مطالبات رهبر انقلاب را محقق کنید. آیا از آیت‌الله بهجت عارف تر و زاهدتر سراغ دارید؟

آقاتهرانی تصریح کرد: همانطور که آیت‌الله بهجت فرمودند، مطالبات رهبر انقلاب مهم است نه مطالبات کدخدا.

وی با اشاره به ایجاد فتنه در سال‌های 78 و 88 توسط یک جریان خاص و بسترسازی برای وقایعی چون آشوب‌های سال 96 و 98 گفت: مردم نگذارند این افراد به مجلس راه پیدا کنند.

** باید مقابل رانت‌خوارها ایستاد

آقاتهرانی در ادامه، تصریح کرد: باید مقابل رانت‌خوارها که لعنت خدا بر آن‌ها باد، ایستاد.

دبیرکل جبهه پایداری درباره عدم حضور آیت‌الله مصباح یزدی در این همایش، علی‌رغم اعلام قبلی گفت: ایشان من را صدا زدند و گفتند که واقعاً حالم خوب نیست و امکان حضور در برنامه را ندارم. من به ایشان گفتم که به مردم قول داده‌ایم و منتظر شما هستند، که ایشان جواب دادند جبران می‌کنم، و در نهایت برای این ویژه‌برنامه پیام تصویری ارسال کردند.

گفتنی است پیام تصویری آیت‌الله مصباح یزدی در انتهای برنامه بزرگداشت 9 دی پخش شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول