اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ برای حفظ رأی اونجلیست‌ها به تکاپو افتاد

رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی که به عنوان تلاشی برای حفظ پایگاه رأیش در میان اونجلیست‌ها تفسیر شده، به مناسبت کریسمس در یک کلیسای متعلق به محافظه‌کاران حضور یافته است.

ترامپ برای حفظ رأی اونجلیست‌ها به تکاپو افتاد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نظر می‌رسد پس از آنکه یک نشریه معروف اونجلیست در مطلبی به شدت از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرد، او حالا در تلاش است تا جایگاه خود را در میان این طبقه مهم از رأی‌دهندگان آمریکایی حفظ کند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، حضور رؤسای‌جمهور آمریکا در یک کلیسا در شب کریسمس موضوع تعجب‌برانگیزی نیست، اما ترامپ امسال در اقدامی که توجه بسیاری را به خود جلب کرده، به جای حضور در کلیسای لیبرال شهر «پالم بیچ» در کلیسای اونجلیست‌های «پالم بیچ» غربی حضور پیدا کرده است.

این روزنامه در این رابطه نوشته است: «تغییر محل ادای آداب مذهبی، تازه‌ترین نشانه‌ای است از اینکه او در تلاش است تا در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده، جایگاه خود را در میان حامیان اونجلیستش تحکیم کند.»

این اقدام ترامپ یک هفته پس از آن صورت گرفت که نشریه «کریستیانیتی تودی»، از نشریات معروف اونجلیست‌ها، در سرمقاله‌ای که واکنش‌های زیادی به همراه داشت، ترامپ را «کاملا بی‌اخلاق» توصیف و تأکید کرد که او باید برکنار شود.

هرچند ترامپ در توییت‌هایش به شدت از این نشریه انتقاد کرد و آن را یک نشریه «چپ افراطی» توصیف کرد، اما به نظر می‌رسد سرمقاله این نشریه آثار گسترده‌ای به جای گذاشته است. مسئولان این نشریه می‌گویند از روزی که علیه ترامپ سرمقاله نوشته‌اند، میزان خرید اشتراک روزنامه افزایش یافته است. علاوه بر این، سرمقاله این نشریه، به استعفای سردبیر «کریسشن پست»، یکی دیگر از نشریه‌های اونجلیست منجر شد. این سردبیر مستعفی گفته از اینکه نشریه متبوعش همچنان از ترامپ دفاع می‌کند، ناخرسند بوده است.

رأی‌دهندگان اونجلیست از آن جهت برای ترامپ مهم هستند که در انتخابات سال ۲۰۱۶، ۸۱ درصد از این جمعیت، به ترامپ رأی دادند. این گروه، ۲۵% از جمعیت آمریکا را شامل می‌شود و از دست دادن آن‌ها، می‌تواند بهای سنگینی برای ترامپ داشته باشد.

از همین روست که ترامپ شب کریسمس را در کلیسای اونجلیست‌ها گذرانده است. همزمان، ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرده است که وی قرار است ابتدای ماه آینده میلادی برای شرکت در برنامه تبلیغاتی «اونجلیست‌های حامی ترامپ» به میامی برود. 

ترامپ از زمان حضور در کاخ سفید برنامه‌های مختلفی برای تحکیم جایگاهش در میان اونجلیست‌ها انجام داده، از جمله جلسات نیایش هفتگی با حضور کشیش‌های اونجلیست و انتصاب یک مشاور مذهبی از میان این گروه.

هفته گذشته بعد از انتشار سرمقاله کریستیانیتی تودی، ترامپ در توییتر نوشت: «هیچ رئیس‌جمهوری به اندازه من برای جامعه اونجلیست کار نکرده است.»

آنچه ترامپ گفته، چندان هم دور از واقعیت نیست. گاردین نوشته است که با وجود انتقادات اخیر، اما هنوز هم میزان حمایت از ترامپ در میان این جریان بسیار قدرتمند است، چراکه وی در سه سال گذشته اقدامات گسترده‌ای برای افزایش نقش‌آفرینی اونجلیست‌ها و محافظه‌کاران در نظام قضایی آمریکا انجام داده است. آنطور که روزنامه «واشنگتن‌پست» گزارش داده، ترامپ تاکنون یک چهارم قضات دادگاه‌های منطقه‌ای آمریکا را با قضات محافظه‌کار جایگزین کرده است. علاوه بر این، او در دیوان عالی هم دو قاضی محافظه‌کار را منصوب کرده است. وی همچنین با چندین فرمان اجرایی در زمینه قوانین اجتماعی و خانوادگی، سیاست‌هایی همسو با دیدگاه‌های این جریان در پیش گرفته است. در مقابل ترامپ، دموکرات‌هایی قرار دارند که وعده داده‌اند این سیاست‌ها را لغو کنند.

اونجلیست‌ها یا مسیحیان تبشیری از جمله راستگراترین و محافظه‌کارترین گروه‌های مسیحیان در آمریکا هستند و عقاید آخرالزمانی دارند. در سال ۲۰۱۶ که ترامپ به ریاست‌جمهوری انتخاب شد، برخی از رهبران و مبلغان این جریان، از جمله «پائولا وایت» که اکنون مشاور امور مذهبی و معنوی کاخ سفید است، وی را «برگزیده خداوند» خواندند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول