اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

سیستم ناوبری ماهواره ای چینی ها نیمه اول سال 2020 راه اندازی می شود

چین در حال تکمیل سیستم ناوبری ماهواره ای خود موسوم به بیدو است و آن را در نیمه اول سال 2020 راه اندازی می کند.

سیستم ناوبری ماهواره ای چینی ها نیمه اول سال 2020 راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از آسین ایج، چین سیستم ناوبری ماهواره ای بیدو را که رقیبی برای سیستم امریکایی جی پی اس است، به زودی تکمیل می کند. بدین منظور دو ماهواره دیگر در نیمه اول سال ۲۰۲۰ به فضا پرتاب می شوند.

 

ران چنگ جی مدیر این طرح می گوید هسته اصلی سیستم موقعیت یابی ماهواره ای چین در ماه جاری تکمیل می شود و با پرتاب دو ماهواره دیگر تعداد کل ماهواره های مورد استفاده در سیستم یادشده به ۲۴ عدد می رسد.

وی دقت بیدو را بسیار بالا توصیف کرده و می گوید از آن برای موقعیت یابی محلی دقیق استفاده خواهد شد و تعداد کاربران آن هم بسیار گسترده خواهد بود. برنامه ریزی چین برای کنار گذاشتن سیستم جی پی اس از سال ۲۰۱۲ آغاز شده بود. این کشور همچنین قصد دارد مدلی هوشمندتر، قابل دسترسی تر و یکپارچه تر از بیدو را در سال ۲۰۳۵ راه اندازی کند.

چین برای استفاده از خدمات نسل پنجم، اعزام ماه نورد و مریخ نورد به این دو سیاره و اکتشاف سیارات دیگر برای تبدیل آنها به نقاطی برای سکونت هم برنامه های گسترده ای را در دست اجرا دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول