اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

طرح تل‌آویو برای ساخت 2000 واحد صهیونیست‌نشین در کرانه باختری

مسئولان رژیم صهیونیستی قصد دارند در هفته جاری طرح ساخت 2000 واحد مسکونی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری را تصویب کنند.

طرح تل‌آویو برای ساخت 2000 واحد صهیونیست‌نشین در کرانه باختری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «شورای عالی برنامه‌ریزی و ساخت شهرک‌ها» در رژیم صهیونیستی قصد دارد در هفته جاری طرح ساخت ۲۰۰۰ خانه مسکونی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری را تصویب کند.

به نوشته خبرگزاری فلسطینی «وفا»، این شورا همچنین تصویب طرح کلی شهرک صهیونیست‌نشین «حرشه» و ساخت محله جدیدی در شهرک «تالمون» که ۲۵۸ خانه مسکونی را شامل می‌شود، در دستور کار دارد.

طرح ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی صهیونیست‌نشین پس از آن مطرح می‌شود که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته پیش گفت که از طرح ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری حمایت می‌کند.

«شورای عالی برنامه‌ریزی و ساخت شهرک‌ها» قرار است در جلسه این هفته خود ساخت ۱۴۷ واحد مسکونی در شهرک «متسبی اریحا» در منطقه دره اردن، ۱۰۰ واحد مسکونی در شهرک «نویه تسوف»، ۷۲ واحد مسکونی در شهرک «آرئیل» و ۱۰۷ واحد نیز در شهرک «الون موریه» را تصویب کند.

اواخر سال ۲۰۱۷، «اویخای مندلبلیت» دادستان کل وقت رژیم صهیونیستی، به مصادره زمین فلسطینی‌ها برای ساخت شهرک «حرشه» رأی داد تا یک توجیه قانونی برای تصاحب سرزمین فلسطینی‌ها برای خود دست و پا کند.

همچنین قرار است طرح اولیه ساخت ۵۳۴ واحد مسکونی و ۱۲ واحد تجاری دیگر در شهرک صهیونیست‌نشین «شیلو» مورد بررسی قرار گیرد. طرح توسعه شهرک‌های «جفعات زئیو»، «معالیه ادومیم»، «معالیه میخمیش»، «عالمون» و «کوخاف یعقوب» و منطقه صنعتی در شهرک «ایمانوئل» نیز بررسی می‌شود.

سازمان ملل و مجامع حقوقی ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اراضی اشغالی ۱۹۶۷ به بعد و کرانه باختری را غیر قانونی می‌داند اما رژیم صهیونیستی تا کنون هیچ توجهی به این منع قانونی نکرده است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول