اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

راه نجات از فتنه‌، ولایت‌پذیری و بصیرت است

امام جمعه بندر دیر گفت: دو عامل نجات‌دهنده در فتنه‌ها حرف‌شنوی از ولایت و داشتن بصیرت است.

راه نجات از فتنه‌، ولایت‌پذیری و بصیرت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی شامگاه یک‌شنبه در آیین بزرگداشت حماسه 9 دی در مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهر دوراهک، اظهار داشت: تنها کسانی می‌توانند از فضای غبارآلود فتنه به سلامت عبور کنند که دارای چراغ نورافکن بصیرت باشند.

امام جمعه بندر دیر  با بیان اینکه فتنه 88 با کار اطلاعاتی حل نمی‌شد و این حضور مردم بود که خنثی‌کننده این نقشه دشمن شد، عنوان کرد:  از آن جایی که در 9 دی انقلاب و نظام از یک دسیسه بزرگ نجات یافت، ما برای قدردانی از حضور با بصیرت مردم این روز را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: حضور ده‌ها میلیونی مردم در 9 دی‌ماه 88 در سراسر کشور به همه جهانیان این پیام  را داد که بر خلاف تبلیغات گمراه‌کننده رسانه‌های بیگانه و سران فتنه، مردم نظام‌شان را قبول دارند و اعتقادی به تقلب در انتخابات ندارند.

حسینی با بیان اینکه حماسه 9 دی‌ماه از 22 بهمن اهمیت بیشتری دارد، عنوان کرد: در جریان فتنه88 تشخیص دوست از دشمن بسیار سخت بود، چرا که کسانی علیه نظام و انقلاب به صحنه آمدند که دارای سابقه انقلابی بودند و کشور در معرض خطر جنگ داخلی بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از جرم‌های سران فتنه قانون‌گریزی بود، افزود: انتخاباتی که می‌توانست پشتوانه محکمی برای ما در عرصه بین‌المللی باشد با اتهامات سران فتنه به تهدیدی علیه نظام تبدیل شد.

امام جمعه دیر تاکید کرد: فتنه تمام نشده و سران فتنه از کارهای خود پشیمان نشده‌اند و در جریان اغتشاشات آبان‌ماه امسال نیز علیه نظام بیانیه دادند؛ واقعا نظام مظلومی داریم که با این همه آزادی که به سران فتنه داده است عده‌ای می‌گویند آزادی کجاست.

حسینی با اعلام اینکه دشمن با فتنه‌های مختلفی به میدان می‌آید، گفت: در اغتشاشات آبان‌ماه سال جاری وقتی بی‌تدبیری شد و مسایل با مردم در میان گذاشته نشد، جامعه دچار شوک شد و اگر مقام‌معظم‌رهبری موضع نگرفته بودند دشمن سوء‌استفاده می‌کرد.

امام جمعه بندر دیر تصریح کرد: اگر مقام‌معظم‌رهبری به میدان نیامده و آبرویش را نگذاشته بود، دشمن همان دسیسه‌ای که در عراق پیاده کرد را در ایران نیز دنبال می‌کرد و امنیت و ساختارهای قانونی کشور را از بین می‌برد.

وی  با تأکید بر اینکه پیام نهم دی‌ماه این است که مردم تا زمانی در صحنه و عاشق اهلبیت  و پیرو ولایت هستند، خطری آنها را تهدید نمی‌کند، اضافه کرد: در فتنه سوابق افراد ملاک نیست و باید حال فعلی افراد را لحاظ کنیم، مردم با تجربه‌ای که از فتنه88 داشتند, غائله اغتشاشات آبان‌ماه را در دو روز خاتمه دادند.

حسینی با اشاره به اینکه برنامه دشمن در فتنه 96 و آبان‌ماه 98 مانند فتنه 88، کشته‌سازی بود، ادامه داد: با تدبیر رهبری و دل‌جویی از خانواده کشته‌شدگان، غائله‌ای که دشمن بعد از آن  دنبال می‌کرد، خنثی شد. 

امام جمعه بندر دیر یادآور شد: دو عامل نجات‌دهنده در فتنه‌ها حرف‌شنوی از ولایت و داشتن بصیرت است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول