اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

توصیه‌های یک کارگردان تئاتر به هنرمندان نمایشی

علی‌اصغر دشتی، کارگردان تئاتر عنوان کرد: برای همه علاقه‌مندان به کارهای هنری لازم است که ایده‌های اولیه‌ای که به ذهنشان می‌رسد تا را از ذهن استخراج کرده و با فردی در میان بگذارند تا در نهایت این ایده به فکر تبدیل شود.

توصیه‌های یک کارگردان تئاتر به هنرمندان نمایشی

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، علی اصغر دشتی در دومین جلسه کارگاه طراحی اجرا مستقل از متن  در چهارمین همایش برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استان‌ها در تئاتر شهر برای هنرمندان سخنرانی کرد.

دشتی در ابتدا درباره ایده‌های اولیه عنوان کرد:‌ایده اولیه همان جرقه‌ای است که باید در ذهن زده بشود، اما نخستین نقطه اتکای ما در پرورش یک ایده استخراج آن توسط یک شخص دیگر در دنیای بیرون است. از درون ایده‌های اولیه، ایده ثانویه استخراج می‌شود.

وی با بیان اینکه حتما نیاز هست که ایده اولیه را با یک نفر در میان بگذارید از بین نرود،‌گفت: بگذارید ایده گسترش یابد ،‌موانع را یادداشت کنید تا مشکلات استخراج شوند.

این هنرمند در ادامه توضیح داد: یک کارگردان تئاتر ابتدا می‌بایست جهان بینی درستی داشته باشد ، دوم زیبایی شناسی او خوب باشد و جامعه مخاطب خود را تشخیص دهد و سوم هم اینکه شیوه‌ایی برای ارتباط بین اجراکننده و تماشاکننده را بشناسد تا بتواند ارتباط بین اینها را برقرار کند.

دشتی همچنین درباره بحث فرم روایی نیز با بیان اینکه فرم در قصه‌ها وجد دارد اما الزاما در فرم روایی قصه نیست، گفت: برای اینکه فرم‌ها را کشف کنیم می‌بایست به اطرافمان نظر درست بیاندازیم. قالب‌های مختلف فرم شامل اشیاء، طبیعت و معماری و ... می‌شوند.

به گزارش فارس، سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند ۱۰ تا ۲۰ بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول