اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

نماینده عسلویه: نصب دستگاه پایش آلایندگی حق را به حق‌دار می‌رساند/تکذیب اظهارات نماینده لامرد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تکذیب سخنان نماینده لامرد و بیان اینکه هنوز هیچ تصمیمی در رابطه با نحوه توزیع عوارض آلایندگی پارس جنوبی گرفته نشده، گفت: تا زمان اصلاح عادلانه، توزیع عوارض آلایندگی عسلویه متوقف خواهد بود.

نماینده عسلویه: نصب دستگاه پایش آلایندگی حق را به حق‌دار می‌رساند/تکذیب اظهارات نماینده لامرد

سکینه الماسی در گفتگو با خبرنگار فارس در شهرستان جم در خصوص اظهارات سید محسن علوی نماینده لامرد درباره موافقت با اختصاص عوارض آلایندگی عسلویه به استان فارس، این سخنان را تکذیب کرد و اظهار داشت: هرگز از بررسی دقیق و علمی موضوع واهمه‌ای نخواهیم داشت و از بررسی‌های علمی موضوع که یک‌بار برای همیشه واقعیت را بر همگان روشن کند، استقبال می‌کنیم.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه ابراز کرد: حقوق مردم جنوب استان بوشهر و مخصوصاً عسلویه به سمع دفتر رهبر معظم انقلاب رسیده و تمام مستندات در مورد آلودگی هوا و عوارض آلایندگی به دفتر ایشان تحویل داده‌شده است. همچنین مستندات این موضوع طی جلساتی به رئیس‌جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی تحویل داده‌شده است.

وی افزود: بعد از پیگیری موضوع در بالاترین سطوح نظام، جلسه ملی رفع آلودگی عسلویه برای اولین بار در این رابطه تشکیل شد و درپی آن جلسات متعددی با حضور وزارت کشور، وزارت نفت، سازمان محیط‌زیست، سازمان برنامه‌وبودجه و مجلس شورای اسلامی تشکیل شد که با برگزاری جلسات متعدد به دنبال یافتن بهترین و عادلانه‌ترین راه برای کاهش میزان آلایندگی، فلرینگ و نحوه توزیع عوارض آلایندگی منطقه پارس جنوبی هستیم.

وی تصریح کرد: هنوز هیچ تصمیمی در این زمینه گرفته نشده و تمام موارد ذکرشده گمانه‌زنی هستند. آخرین موضوعی که در این جلسات موردبررسی قرارگرفته، پیشنهاد تیم کارشناسی ما برای نصب دستگاه پایش آلودگی هوا در شهرستان‌های مختلف و همچنین بررسی میزان آلودگی خاک و آب برای تعیین میزان متأثر بودن شهرستان‌های مختلف است.

سخنگوی کمیسیون انرژی در ادامه توضیحات خود گفت: بر هیچ‌کس پوشیده نیست که در سال‌های اخیر حق مردم جنوب استان در نحوه توزیع عوارض آلایندگی تضیع شده و کسی حامی رنج سالیان دراز مردم نبوده است؛ اما هم‌اکنون مطرح‌شدن مجدد این موضوع را به فال نیک می‌گیریم که حقوق مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه به‌صورت تمام و کمال گرفته شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول