اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

موج بعدی وسایل نقلیه «برقی» در سال 2020 است

در حال حاضر بیش از یک میلیون خودروی الکتریکی در جاده‌های آمریکا وجود دارد؛ وسایل نقلیه الکتریکی بیش از صد سال است که به آمریکایی‌ها کمک می‌کند.

موج بعدی وسایل نقلیه «برقی» در سال 2020  است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، براساس اطلاعات موجود موج بعدی وسایل نقلیه برقی در سال 2020 نمایان خواهد شد

در حال حاضر بیش از یک میلیون Eخودروی الکتریکی در جاده‌های آمریکا وجود دارد؛ وسایل نقلیه الکتریکی بیش از صد سال است که به آمریکایی‌ها کمک می‌کند.

در آغاز قرن بیستم، یک سوم وسایل نقلیه موجود در جاده از باتری استفاده می‌کردند. فردیناند پورشه، بنیانگذار شرکت اتومبیلرانی ورزشی که هنوز نام او را بر عهده دارد، نخستین کسی بود که یک وسیله نقلیه الکتریکی تولید کرد و در سال ۱۸۹۸ اولین خودروی P1 را آغاز کرد. حتی در اوایل دهه ۱۹۰۰ نیز هنری فورد با این فناوری سر و کار داشت.

امروز با افزایش قیمت سوخت و عمیق‌تر شدن بحران آب و هوا، خودروهای الکتریکی در حال تجدید محبوبیت هستند. هم اکنون بیش از یک میلیون وسیله نقلیه پلاگین در جاده‌های ایالات متحده رانندگی می‌کنند و ۲.۵ درصد از کل فروش وسایل نقلیه جدید در کشور را به خود اختصاص داده‌اند. 

با افزایش فروش وسایل نقلیه برقی، خودروسازان با تلاش برای ورود به بازار رو به رشد، توجه و توسعه محصولات الکتریکی خود مواجه هستند.

تسلا به ایجاد بازار خودروهای الکتریکی کمک کرده و همچنان رهبر این صنعت است؛ مدل S پرفروش‌ترین وسیله نقلیه پلاگین بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ بود.

انتهای پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول