اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

30 درصد سارقان برای نخستین بار دستگیر شده‌اند/ علل 59 مورد قتل در آذربایجان‌شرقی

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 30 درصد سارقان برای نخستین بار دستگیر شده‌اند، گفت: در 9 ماهه امسال در کل میزان سرقت 7 درصد افزایش داشته و 81 درصد سرقت‌ها نیز کشف شده است.

30 درصد سارقان برای نخستین بار دستگیر شده‌اند/ علل 59 مورد قتل در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صابر عباس‌زاده ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران ابتدا در ارائه عملکرد 9 ماهه سال‌جاری اظهار کرد: در حوزه‌های مختلف ماموریت‌هایی که برای پلیس آگاهی استان واگذار شده در زمینه مبارزه با سرقت، جعل و کلاهبرداری، مبارزه با جرایم اقتصادی، جنایی، مبارزه با کالای قاچاق و ارز در سطح استان بوده است.

کاهش 14 درصدی خودکشی در استان

وی افزود: 11 درصد پرونده‌های جعل در استان در 9 ماهه امسال افزایش داشته اما میزان کشف نیز 86 درصد بوده و کلاهبرداری با 5 درصد کاهش و خودکشی نیز 14 درصد در استان در همین مدت کاهش پیدا کرده است.

هشدار نسبت به کلاهبرداری‌ها کارت به کارت

عباس‌زاده با اشاره به اینکه کلاهبرداری کارت به کارت با ترفندهای گوناگون از جمله سوءاستفاده از عناوین جایزه‌ها و مسابقات که از صدا و سیما پخش می‌شود، استفاده می‌کنند و کلاهبرداری از قربانیان صورت می‌گیرد، گفت: به طریقی افراد را پای عابربانک‌ها می‌کشانند و حساب آنها را خالی می‌کنند که باید با اطلاع‌رسانی از طریق رسانه اعلام کنیم که نباید جواب تماس هر ناشناسی داده شود.

30 درصد سارقان برای نخستین بار دستگیر شده‌اند

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه  30 درصد سارقان نخستین بار دستگیر شدند، اظهار داشت: در 9 ماهه امسال در کل میزان سرقت 7 درصد افزایش داشته و 81 درصد سرقت‌ها نیز کشف شده است.

عباس زاده ادامه داد: بیشترین سرقت در استان سرقت قطعات خودرو و داخل خودرو با 30 درصد، سرقت خودرو 13 درصد، اماکن خصوصی 19 درصد، موتورسیکلت 6 درصد، منزل 6 درصد، یک درصد مغازه و یک درصد احشام و هشت دهم سرقت‌های مربوط به سرقت‌های خشن بوده است.

وی ادامه داد: 70 درصد سارقان سابقه‌دار و 30 درصد بدون سابقه (  اکثرا مابین 18 تا 35 سال) بوده و دو درصد سارقان زن بودند.

59 مورد قتل در استان

وی با بیان اینکه امسال 59 مورد قتل عمد در سطح استان آذربایجان‌شرقی اتفاق افتاده است، گفت: 88 درصد قتل‌ها در استان کشف شده است.

عباس‌زاده با بیان اینکه 50 درصد قتل‌ها در نزاع و درگیری افتاق افتاده است،اظهار داشت: 38 تا 40 درصد آلات قتل‌ها چاقو بوده و 26 درصد قتل‌ها بر اساس اختلاف خانوادگی و 27 درصد قتل ها با سلاح بیشتر با سلاح شکاری انجام شده است.


مالباختگان،به سامانه «نما» مراجعه کنند

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: مالباختگان،به سامانه «نما» مراجعه کنند.

عباس‌زاده اظهار داشت: سامانه "نما" در بستر اینترنت راه‌اندازی شده و مالباختگان با ورود به سایت پلیس به نشانی www.police.ir و با مراجعه در قسمت اموال کشف شده، مشخصات کالای مسروقه خود را وارد کرده و شناسایی کنند. 

وی افزود: شماره سریال اموالی که به سرقت می‌رود در این سامانه ثبت می‌شود تا بعد از کشف، به صاحبان آن بازگردانده شود.

عباس‌زاده افزود: با راه‌اندازی سامانه نما، شماره سریال اموال مسروقه به صورت متمرکز ثبت و به محض اینکه اموال کشف شوند از طریق این سامانه و ثبت شماره سریال اموال مسروقه، به صاحبان  اطلاع داده می‌شود.

وی اضافه کرد: ضروری است تا شهروندان حتما شماره سریال اموال خود را یادداشت کنند تا هنگام سرقت و کشف آن توسط پلیس، از طریق این سامانه مال خود را شناسایی و  و آن را تحویل بگیرند.

 رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: برای افزایش ایمنی منازل، پیشگیری و جلوگیری از سرقت در زمان‌هایی که شهروندان خارج از منزل به سر می‌برند بهتر است از قفل‌های مناسب، نرده‌کشی پنجره‌ها، نصب دزدگیر و دوربین های مدار بسته جهت منازل خود استفاده کنند تا دسترنج چندین ساله با یک سهل‌انگاری توسط سارقان به یغما نرود.


2770 میلیارد ریال جرایم اقتصادی در آذربایجان‌شرقی با دستگیری 246 نفر

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: ارزش ریالی جرایم اقتصادی این استان 2 هزار و 770 میلیارد ریال در 9 ماهه امسال بوده است.

عباس‌زاده اظهار داشت:  پلیس آگاهی استان در 9 ماهه امسال در زمینه جرایم اقتصادی از جمله ارتشا، ربا، اختلاس، زمین‌خواری و تسهیلات بانکی غیرمجاز پرونده‌هایی تشکیل داده که ارزش ریالی این پرونده‌ها حدود 2 هزار و 770 میلیارد  ریال است که در این زمینه 246 نفر دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه بیشترین پرونده در این زمینه‌ها را تسهیلات غیرمجاز بانکی و ربا به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل یافته در سال‌جاری در زمینه جرائم اقتصادی حدود 23 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی، اطلاع‌رسانی بیشتر درباره پرونده‌های اختلاس را مستلزم تکمیل پرونده و از سوی مقام قضایی اعلام کرد

انتهای پیام/60002/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول