اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

اعتمادسازی با استانداردها/ 26 آسانسور مراکز درمانی کرمانشاه تاییدیه استاندارد دارند

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره‌کل استاندارد استان کرمانشاه گفت: 26 دستگاه از آسانسورهای بیمارستان‌های سطح استان دارای تاییدیه استاندارد هستند.

اعتمادسازی با استانداردها/ 26 آسانسور مراکز درمانی کرمانشاه تاییدیه استاندارد دارند

یاسر مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص استانداردسازی کالا و خدمات، اظهار داشت: استانداردسازی در زمینه‌های ارزیابی و انطباق، اندازه‌شناسی (اوزان و مقیاس‌ها)، تایید صلاحیت از سوی شرکت بازرسی، یک مبحث فراگیری است که با انجام آن به واژه کیفیت می‌رسیم.

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره‌کل استاندارد استان کرمانشاه افزود: در زمینه ارزیابی و انطباق در حوزه تولید و خدمات مواردی که مشمول استاندارد اجباری باشند، نظارت داریم.

وی یادآور شد: در حوزه خدمات بر بحث استانداردسازی آسانسورها، جایگاه‌های سی.ان.جی، نظارت بر سیلندرها پرکن‌ گازهای مایع، سردخانه‌ها و... بحث نظارت انجامی می‌شود

وی در خصوص کد 10 رقمی در کنار علامت استاندارد بر روی کالا، گفت: کد 10 رقمی در جواب سوءاستفاده از علامت استاندارد روی محصول درج می‌شود که بخش اصالت‌سنجی آن علامت استاندارد است.

مرادی اضافه کرد: همشهریان با ارسال این کد 10 رقمی به سامانه 10001517 اطلاعاتی را از اصالت کالا در راستای اعتبار پروانه، نام واحد تولیدی و... کسب می‌کنند؛ در واقع نوعی اطمینان خاطر به مصرف کننده در راستای سالم بودن کالا می‌دهد.

وی در خصوص نظارت بر آسانسورهای بیمارستان‌ها، گفت: 26 دستگاه از آسانسورهای بیمارستان‌های سطح استان دارای تاییدیه استاندارد هستند.

این مسؤول اشاره‌ای نیز به آسانسور بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه داشت و افزود: مشکلات فنی آسانسورهای این بیمارستان حل شده در حال تکمیل مدارک هستیم، هم‌اکنون آسانسورهای آن ایمن هستند و در آینده‌ای نه‌چندان دور پروانه تاییدیه آن نیز صادر می‌شود.

وی در خصوص مشکلات آسانسورهای مسکن مهر، گفت: شهرداری در ساختمان‌سازی بخش خصوصی تا تاییدیه استاندارد برای آسانسور و آتش‌نشانی نباشد، پایان کار  صادر نمی‌کند، اما در ساخت‌وسازهای مسکن مهر برای کمک به مردم و آزاد شدن وام‌ها، تاییدیه در مرحله سفت‌کاری صادر شد.

مرادی به پلمب خیلی آسانسورهای مسکن مهر شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، روانسر، اسلام‌آباد غرب و سرپل‌ذهاب اشاره و بیان کرد: خیلی از این مسکن‌ها بعد از پلمب کارهای تاییدیه آن ازسوی ساکنان ساختمان انجام شده؛ تمامی ساختمان‌ها قابلیت استاندارد شدن را دارند باید اصلاحاتی انجام شود،گاه این اصلاحات سازه‌ای است و گاها در رابطه با تجهیزات است.

*نقش انکارناپذیر استاندارد در رشد اقتصادی

وی نقش استاندارد بر اقتصاد کشوری را نقشی انکارناپذیر و موثر توصیف کرد و افزود: کالایی که تولید می‌شود، قطعا باید مشتری داشته باشد، تولید کنند باید اعتماد مشتری را جلب کند این جلب اعتماد به سادگی اتفاق نمی‌افتد پارامترهای برای مسیر کیفیت کالا وجود دارد که از استاندارد می‌گذرد.

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره‌کل استاندارد استان کرمانشاه، تصریح کرد: علامت استاندارد به‌عنوان یک علامت اطمینان‌دهنده به مشتری محسوب می‌شود، اعتماد عمومی مردم به علامت استاندارد هر ساله از طریق افکارسنجی سنجیده می‌شود چون وقتی اعتماد به‌وجود آئید، عرضه و تقاضا حاصل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی که پروانه استاندارد دارند خیلی از تولیدات خود را عرضه می‌کنند و در این واحدها رونق تولید و اشتغال وجود دارد.

مرادی در توضیح استاندارد اجباری و اختیاری، گفت: فرآورده‌هایی که تولید می‌شوند دو دسته هستند، دسته‌ای مشمول استاندارد اجباری یعنی تولیدکننده چه بخواهد چه نخواهد حتما باید استاندارد را رعایت کند، دسته دیگر استاندارد اختیاری یا تشویقی هستند که با داشتن علامت استاندارد فروش کالای آن‌ها بیشتر می‌شود.

وی در ادامه کیفیت بنزین استان را طبق نمونه‌برداری‌های انجام شده در سطح  استاندارد ملی اعلام کرد و افزود: از طریق آزمون جایگاه عرضه سوخت بحث کم‌فروشی نازل‌ها نیز بررسی می‌شود.

*انجام بیش از 1300 مورد بازدید از جایگاه‌های سوخت کرمانشاه

این مسؤول اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تا به امروز یک‌هزار و 327 نازل جایگاه عرضه سوخت را آزمون کرده‌ایم که تنها پنج مورد از آن‌ها مشکل داشت، البته سه مورد از آن مربوط به کم‌فروشی بوده که توسط استاندار پلمب و توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تعمیر و دوباره به چرخه برمی‌گردند.

وی در پایان، گفت: استاندار در تعریف عامه یعنی هر چیزی که می‌خواهد در مقایس درست انجام شود و در تعریف خاص، وظیفه نظارتی دارد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول