اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بذرپاش: چلّه‌ دوم انقلاب، دوران «نه» گفتن به ضعف‌های سابق است

عضو هیات رئیسه مجلس نهم با تاکید بر اینکه چلّه‌ دوم انقلاب، دوران «نه» گفتن به ضعف‌های سابق است، گفت: باید نهضت مردمی و جنبش حل مساله به راه بیفتد.

بذرپاش: چلّه‌ دوم انقلاب، دوران «نه» گفتن به ضعف‌های سابق است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مهرداد بذرپاش نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه) در یوم الله ۹ دی اراک گفت: باید مسئولینی تعهدبگیر از دشمن و تعهدپذیر در مقابل مردم سر کار بیایند. 

وی با بیان اینکه گام دوم انقلاب یعنی «تکرار نکردن» تجارب منفی و «تکرار» تجارب مثبت افزود: امروز از معرفت مردم و شکوه حضورشان در مراسمی مانند ۹ دی، آن هم پس از ۴۰ سال ایستادگی و تحمل مشکلات، عده‌ای باید خجالت بکشند. 

عضو هیات رئیسه مجلس نهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دوقطبی لیبرالیسم و کمونیسم با پیروزی انقلاب اسلامی تبدیل به سه قطبی جدی شد؛ بعد از فروپاشی کمونیسم، جهان به دوقطبی انقلاب اسلامی و لیبرالیسم مبدل شده است. 

بذرپاش اظهار داشت: یک روز، سران کشورهای استکباری، بدون اجازه‌ نفر اول کشور در سفارتخانه‌های خود در تهران با هم مذاکره می‌کردند و حتی شاه را به حضور نپذیرفتند؛ امروز سران همان کشورها هزار واسطه می‌فرستند تا شاید یک عکس یادگاری با مقام دوم کشور بگیرند.

وی گفت: بعد از جنگ جهانی، غربی‌ها ۷۰، ۸۰ سال فرصت سازندگی داشتند. در ایران ما تنها ۳۱ سال از جنگ می‌گذرد. علیرغم همه‌ سیاه‌نمایی‌ها و مشکلات بیرونی و درونی، پیشرفت قابل توجهی در کشور افتاده است. نقد جدی داریم اما ناامیدی سم مهلک است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر، در کشور ۳ مقطع تاریخی تحریم داشتیم، گفت: قبل از ۲۰۰۶ که تحریم مقطعی بود؛ از ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ تحریم جامع ایران و لیبی بود‌. ما را به بهانه‌ تروریسم و لیبی را به جرم حقوق بشر تحریم کردند. اما مقطع سوم تحریم که تا امروز ادامه دارد، که از اتفاقات سال ۸۸ شروع شد. عده‌ای نامرد، از داخل به دشمن بیرونی پیام فرستادند که برای تضعیف و خسته‌کردن حکومت اسلامی، باید تحریم‌های شدید وضع شود. این پالس‌ها منجر به تحریم جامع شد که تمام ارکان اقتصادی کشورمان را فرا گرفت. 

بذرپاش گفت: بازیگران اصلی تولید تحریم، امروز با زبان درازی عوام فریبی می‌کنند و مردم را می‌ترسانند که اگر فلان معاهده را نپذیریم، تحریم می‌شویم! شما خودتان عامل تحریم بودید، حالا ژست حق به جانبی می‌گیرید و طلبکارید؟!

وی افزود: تصمیم اخیر بنزین، هم در مدل و هم در نوع و هم در اجرا، غلط بود؛ ملت ایران پای آرمانش خون عزیزانش را داده است و عموم مردم و علما و بزرگان زحمت فراوان کشیده‌اند، مگر عده‌ای می‌توانند به راحتی اموال بیت المال را بخورند و قسر در بروند؟

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گام دوم انقلاب، نه به ۴۰ سال اول نیست؛ تکرار نقاط مطلوب و رفع نقاط ضعف است. چله‌ی دوم انقلاب، دوران «نه» گفتن به ضعف‌های سابق است.

وی افزود: اگر حواس‌مان نباشد، ما را با دوقطبی‌های فرعی و کاذب فریب خواهند داد. نان اهل فریب در دوقطبی‌های دروغین پخت می‌شود. 

بذرپاش گفت: اصل مساله‌ امروز کشور ما اقتصاد است؛ الباقی دوقطبی‌ها، تنها برای فریب مردم مطرح می‌شود. 

عضو هیات رئیسه مجلس نهم تصریح کرد: این که دست روی دست بگذاریم و مردم پای کار نیایند و فکر کنیم به همین راحتی یک مجلس یا دولتی سر کار بیاید و «سوپرمن‌وار» رفع مشکل کنند، اشتباه است. باید نهضت مردمی و جنبش حل مساله به راه بیفتد که همینک جوانان انقلابی که بر نظام مسائل کشور اشراف دارند، پیشگام حل مشکلات شده‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: در مجلس و دولت بعدی باید جوانانی که رهبران تغییر هستند و برای مسائل اصلی کشور راه حل دارند، با حمایت مردم، شانه زیر بار مسئولیت‌ها بدهند.

بذرپاش در پایان تصریح کرد: مدل گام دوم انقلاب، مردمی‌شدن همه‌ امور باید باشد. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول