اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

وام ازدواج ۵۰ میلیونی هزینه‌‎ای به دولت تحمیل نمی‌کند

نماینده کمیسیون فرهنگی در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ مجلس، معتقد است که وام ازدواج ۳۰ میلیونی مشکلی از جوانان حل نمی‌کند و مصوبه کمیسیون فرهنگی مبنی بر افزایش وام ازدواج به ۵۰ میلیون تومان، هزینه‌ای به دولت تحمیل نمی‌کند.

وام ازدواج ۵۰ میلیونی هزینه‌‎ای به دولت تحمیل نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمداسماعیل سعیدی با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون فرهنگی مجلس مبنی بر افزایش وام ازدواج از 30 به 50 میلیون تومان، اظهار کرد: در شرایط اقتصادی امروز کشور، یکی از اساسی‌ترین مسائل تشکیل خانواده و ازدواج جوانان است که مجلس به عنوان نهاد سیاست گذار باید شرایطی را برای تسهیل ازدواج جوانان فراهم کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وام ازدواج همه مشکلات جوانان را حل نمی‌کند، افزود: وام ازدواج در این شرایط اقتصادی مشوقی برای ازدواج جوانان بوده و برطرف شدن موانع بر سر راه جوانان در شروع زندگی است.

وی با بیان اینکه وام ازدواج 30 میلیون تومانی کفاف هزینه‌های بالای شروع زندگی را نمی‌دهد، ادامه داد: در صورت ثابت ماندن مبلغ این وام با تورم فعلی، مشکلی از جوانان حل نخواهد شد.

محل پیش‌بینی شده برای پرداخت وام منابع موجود بانک‌هاست

سعیدی با یادآوری اینکه شوک قیمتی وارده به بازار کاری کرد که مبلغ وام 30 میلیون تومانی ازدواج، ارزش همان وام ازدواج قبلی، یعنی 10 میلیون تومان را داشته باشد؛ تصریح کرد: محل پیش بینی شده برای پرداخت وام ازدواج، بودجه‌ای به دولت تحمیل نمی‌کند و از محل منابع موجود بانک‌های کشور است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار امیدواری کرد که بانک‌ها با مدیریت منابع خود بتوانند شرایط پرداخت وام ازدواج به جوانان را فراهم کنند و کمیسیون تلفیق بودجه و صحن مجلس نیز به این مهم در قالب لایحه بودجه 99 کشور رأی مثبت دهند.

اضافه می‌شود، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه پیش از این در واکنش به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی مجلس مبنی بر افزایش وام ازدواج به ۵۰ میلیون تومان، گفت: ما نمی توانیم تکلیف مالایطاق را اجرا کنیم.

انتهای پیام/60001/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول