اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

3 کریدور اتصال آسیا با اروپا در ایران قرار دارد/ طراحی ایستگاه تبریز با الهام از فرش

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت استان آذربایجان شرقی در مسیر کریدورهای مهم بین‌المللی گفت: از پنج کریدور مهم در اتصال شرق آسیا به اروپا، سه کریدور مهم از ایران عبور می‌کند که راه‌آهن میانه- تبریز یکی از بخش‌های مهم این کریدورها است.

3 کریدور اتصال آسیا با اروپا در ایران قرار دارد/ طراحی ایستگاه تبریز با الهام از فرش

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ظهر امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه، استاندار و نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن خاوران واقع در مسیر ریلی میانه- تبریز آغاز شد.

خیرالله خادمی  معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت استان آذربایجان شرقی در مسیر کریدورهای مهم بین‌المللی گفت: از پنج کریدور مهم در اتصال شرق آسیا به اروپا، سه کریدور مهم از ایران عبور می‌کند که راه‌آهن میانه- تبریز یکی از بخش‌های مهم این کریدورها است.

وی طولانی بودن مسیر ریلی موجود تهران- تبریز را از مهمترین عوامل احداث خط جدید ریلی میانه- بستان‌آباد- تبریز معرفی کرد و افزود: این مسیر ریلی با هدف کاهش زمان سفر و افزایش سرعت حمل بار و مسافر  طراحی شد که در آذر ماه سالجاری از میانه تا بستان‌آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر مورد بهره‌برداری قرار گرفت و هم اکنون عملیات ریل گذاری در حدفاصل بستان‌آباد تا خاوران در حال انجام است.

طراحی ایستگاه با الهام از فرش تبریز

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص ویژگی‌های ایستگاه راه‌آهن خاوران گفـت: شهر تبریز از سوی سازمان جهانی صنایع دستی به عنوان شهر جهانی بافت فرش مشهور است و با توجه به این عنوان، ایستگاه راه‌آهن خاوران با الهام از فرش تبریز طراحی شده است.

وی طراحی نمای ایستگاه را الهام گرفته از دار قالی دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از ۴۰۰ شاعر، عارف و رجال نامی ایران از ۸۰۰ سال پیش تاکنون در مقبره الشعرای شهر تبریز به خاک سپرده شده‌اند، ورودی ایستگاه نیز با ایده کتاب و دیوان شعر از جنس سنگ بنا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه اعتبار پیش‌بینی شده برای این پروژه را ۶۴۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ترمینال مسافری این ایستگاه در زمینی به مساحت بیش از ۳ هزار متر مربع احداث خواهد شد و سایبان ترمینال مسافری آن ۱۴۰۰ متر مربع و سکوی مسافری نیز ۳ هزار و ۶۰۰ متر مربع در نظر گرفته شده است.

گزارش فارس حاکی است،  راه‌آهن میانه- بستان‌آباد- تبریز ۲۰۳ کیلومتر طول دارد و از ایستگاه موجود میانه آغاز می‌شود و با گذر از مسیری نسبتا کوهستانی از شهرهای ترکمنچای، بستان‌آباد و باسمنج عبور کرده و به ایستگاه خاوران می رسد و در نهایت به ایستگاه راه‌آهن موجود تبریز متصل خواهد شد.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول