اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تأمین مالی شرکت‌های زیان‌ده از طریق بازار فرابورس

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: در بحث فرابورس تمام شرکت‌های زیان‌ده از طریق بازار فرابورس می‌توانیم تامین مالی را انجام دهیم.

تأمین مالی شرکت‌های زیان‌ده از طریق بازار فرابورس

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پورابرهیمی امشب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور وزیر نیرو اظهار کرد: یکی از سرفصل‌های مالی که باید اضافه شود به اقتصاد استان وضعیت تامین مالی از طریق بازار سرمایه کشور است دو هفته قبل مجموعه مدیران ارشد کشور را دعوت کردیم به استان که می‌تواند به‌راحتی از طریق بازار سرمایه کشور برای پروژه‌های نیمه‌تمام آنها را به اتمام برسانیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: در بحث فرابورس تمام شرکت‌های زیان‌ده از طریق بازار فرابورس می‌توانیم تامین مالی را انجام دهیم. 

پورابراهیمی بیان داشت: از هفته گذشته تیم بازار سرمایه کشور در کرمان آمده‌اند نشست دوجانبه بین بنگاه‌ها برگزار شده و مجموعه 50 بنگاه مشخص شده مشکلاتشان از طریق فرابورس و بازار سرمایه حل می‌شوند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس اظهار کرد: 97 درصد پروژه انتقال آب استان پیشرفت دارد و امید است در 22 بهمن به نتیجه برسد و افتتاح شود.

تعرفه برق جنوب کرمان اشک مردم را درآورده است

احمد حمزه نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد از تعرفه برق در جنوب کرمان گفت: تعرفه برق جنوب کرمان حتی تعرفه زمستانی برق اشک مردم جنوب را در آورده است، مردمی که محرومترین و بهترین مردم کشور هستند.

وی بیان داشت: 85 درصد شغل مردم منطقه جنوب کشاورزی است و باید برای چاه‌های کشاورزی تصمیم گرفته شود، کشاورزی که دارد امنیت کشاورزی منطقه را تامین می‌کند گرفتار مشکلات مالی شدید است.

حمزه با اشاره به مشکل برق در روستاهای جنوب کرمان گفت: در رودبار و قلعه‌گنج دوتا پروژه آب داریم که هر کدام 70 روستا را تامین می‌کنند ولی روندشان بسیار کند پیش می‌برد.

68 درصد مصوبات اقتصاد مقاومتی اجرا شده است

جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان اظهار داشت: 5.3 درصد اقتصاد کشور را استان کرمان شامل می‌شود و رتبه استان دهم است و به لحاظ  جمعیت رتبه نهم کشور را داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه سالانه 35 هزار نفر در استان وارد بازار کار می‌شوند، عنوان داشت: نرخ تورم کرمان 2 تا 3 درصد از نرمال کشور پایین‌تر است و در خصوص سرمایه‌گذاری، امسال 19 میلیون دلار جذب سرمایه خارجی داشته‌ایم.

وی عنوان داشت: نرخ باسوادی در این استان پایین‌تر از متوسط کشور است و نرخ شهرنشینی فاصله زیادی با کشور دارد و توسعه انسانی در استان کرمان پایین‌تر است.

رودری با اشاره به اینکه شاخص امید به زندگی در استان کرمان دو سال نسبت به متوسط کشور پایین‌تر است، افزود: بحران آب یکی از مسائل مهم استان کرمان است.

 وی ابراز داشت: در مقایسه با آمار سایر استان‌ها در بخش خدمات ظرفیت خالی داریم و باتوجه به آب‌بر بودن کشاورزی در استان با بحران آب مواجه هستیم.

رودری با ذکر این نکته که 60 درصد تولید بخش کشاورزی به پسته اختصاص دارد، اضافه کرد: 70 درصد واحدهای تولیدی استان خرد هستند و پنج معدن اول استان بیش از 85 درصد منابع را دارند.

وی با تأکید بر اینکه اصلاح ساختار اقتصادی بخش کشاورزی باید منطقی شود، اظهار کرد: از ابتدای  امسال، 196 مصوبه اقتصاد مقاومتی داشته‌ایم و 68 درصد مصوبات اجرا شده است، 60 درصد جلسات اقتصاد مقاومتی در مرکز استان و باقی در شهرستان‌ها بوده است.

رودری یادآور شد: 226 پروژه پیشنهاد استان داریم که به تصویب ملی رسیده‌اند ضمن اینکه  26 بنگاه بزرگ اقتصادی در استان کرمان معین اقتصادی هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 68 درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بوده، تصریح کرد: 90 درصد حجم سرمایه‌گذاری در بخش صنعت اتفاق می‌افتد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه 40 درصد از پروژه‌های ما از لحاظ برنامه عقب هستند و 60 درصد با برنامه ما همراه هستند، عنوان کرد: 16 هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در استان شده و بیش از 2 میلیارد و 175 میلیون تومان انجام شده که حدود 12 درصد برنامه است.

انتهای پیام/3388/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول