اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اجرای طرح «شنبه‌های کتاب» در مساجد آذربایجان شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، اجرای ۱۵۰ نوبت طرح «شنبه‌های کتاب» کانون‌های مساجد استان را نشان از استقبال گرم از این طرح و گامی نو برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست.

اجرای طرح «شنبه‌های کتاب» در مساجد آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز محمد محمدپور، با اشاره به اجرای طرح «شنبه‌های کتاب» در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان، اظهار داشت: تاکنون ۱۵۰ نوبت از این طرح در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اجرا شده است و خوشبختانه با استقبال عموم علاقمندان، نوجوانان و نمازگزاران مواجه شده است.

وی، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه، رونق‌بخشی به کتابخانه‌های مساجد، احیای نقش این کتابخانه‌ها در ارتقا سرانه مطالعه و تعیین روش صحیح کتابخوانی متناسب با نیازها را از جمله اهداف برگزاری طرح «شنبه‌های کتاب» عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: در این طرح جذاب، طی زمان کوتاه، ضمن معرفی اجمالی کتاب، جهت انگیزه بخشی برای مخاطبان، گزیده‌ای از آن توسط امام جماعت، مربیان، مولفان یا یک فرد توانمند و علاقمند به کتاب یا کتابدار مسجدی برای عموم حاضرین قرائت می‌شود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون از مجموع کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، ۲۵۲ کانون دارای کتابخانه و قرائتخانه هستند که فعالیت فرهنگی و کتابخوانی از جمله طرح «شنبه‌های با کتاب» خود را در سامانه «بچه‌های مسجد» به ثبت می‌رسانند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول