اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بازار سیاه کلاه ایمنی در دیوار

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: برخی کلاه‌های ایمنی اهدایی پلیس در سایت دیوار به فروش می‎رسد.

بازار سیاه کلاه ایمنی در دیوار

علی اصغر شیرمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از آغاز سال تاکنون 27 نفر در اثر تصادفات درون شهری جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اشاره به اینکه از کل فوتی‌های تصادفات درون شهری 15 نفر عابرین پیاده هستند، تصریح کرد: دو نفر نیز از سرنشینان خودرو و مابقی از سرنشینان موتورسیکلت هستند، که جان خود را در این تصادفات از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حدود 50 درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات درون شهری مربوط به موتور سیکلت‌سواران است، گفت: متاسفانه علت اصلی فوت این افراد عدم استفاده از کلاه ایمنی و توجه به نکات ایمنی مربوطه است.

شیرمحمدی با بیان اینکه طی سنوات گذشته بیش از 12 هزار کلاه ایمنی در استان زنجان توزیع شده است، تصریح کرد: متاسفانه با این حال میزان استفاده از کلاه ایمنی در حدود 30 یا 40 درصد است در صورتی که اگر از کلاه ایمنی استفاده می‌شد، تعداد فوتی‌ها به صفر می‌رسید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اظهار تاسف از عدم استفاده راکبین موتورسیکلت از کلاه ایمنی گفت: گاها شاهد این هستیم که حتی کلاه‌های هدیه داده شده در مراسمات مختلف در سایت دیوار به فروش می‌رسد و رسما مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه موتورسیکلت سواران به ویژه قشر جوان اهمیت چندانی به استفاده کلاه ایمنی نمی‌دهند، گفت: همین امر موجب بروز تصادفات بسیاری می‌شود.

شیرمحمدی با اشاره به اینکه قیمت کلاه ایمنی 200 هزار تومان است، اضافه کرد: با این حال استقبالی از استفاده کلاه ایمنی وجود ندارد و با وجود جرائم تعیین شده برای این موضوع موتورسیکلت‌سواران از کلاه استفاده نمی‌کنند.

شیرمحمدی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مورد توجه پلیس در همایش‌ها و برنامه‌های مختلف ترویج استفاده از کلاه ایمنی بوده است، تصریح کرد: با این حال درصد استفاده از کلاه ایمنی پایین است که رسیدگی به این امر و بسترسازی‌ها در این حوزه وظیفه رسانه‌ها است.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول