اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

فتح‌الهی: باید برای رشته‌های دانشگاهی یک طرح عملیاتی تدوین شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: امروز برای پیشرفت علم و فناوری باید برای همه رشته‌های دانشگاهی یک طرح بومی تدوین شود تا بتواند مانند دیگر حوزه‌ها دارای دستاوردهای چشمگیر شود.

فتح‌الهی: باید برای رشته‌های دانشگاهی یک طرح عملیاتی تدوین شود

یعقوب فتح‌اللهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه باید همه رشته‌های دانشگاهی دارای دستاوردهای علمی باشند، گفت: در حال حاضر دانشگاه‌های کشور توانسته‌اند در حوزه صنایع دفاعی، انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز، نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی نه‌تنها پیشرفت کنند بلکه دستاوردهای حیرت‌آوری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به همراه داشته‌اند، این در حالی است که باید سایر رشته‌های دانشگاهی نیز دارای یک مدل عملیاتی بوده تا بتوان پس از طراحی نتایج آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سطح جامعه مشاهده کرد.

*  باید مسائل موجود در اقتصاد کشور در دانشگاه‌ها حل شود

وی افزود: امروز باید مسائل موجود در اقتصاد کشور در دانشگاه‌ها حل شود، به طوری که اگر همه نهادها و دستگاه‌های مسؤول در حوزه آموزش عالی به منویات مقام معظم رهبری در توصیه‌های 7گانه بیانیه گام دوم انقلاب توجه کرده و نسبت به پیاده‌سازی آن گام بردارند، در مدت زمان کوتاهی شاهد تغییر و تحول در اقتصاد کشور خواهیم بود.

* هیچ نهاد ی برای مشارکت حوزه صنعت با دانشگاه‌ها اقدامی نکرده است

فتح‌اللهی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مشکلاتی که امروز کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند، مقوله اقتصادی است که در این زمینه هیچ نهاد و سازمانی برای مشارکت حوزه صنعت با دانشگاه‌ها اقدامی نکرده است، درواقع من معتقدم صنعتگران باید برای تعالی و رشد صنعت خود دارای برنامه مشخص باشند که اگر این اتفاق بیفتد، بدون شک همه صنایع داخلی کشور به دانشگاه نیازمند خواهد بود. اگر این اتفاق تاکنون نیفتاده، به خاطر این است که صنعتگران ما دارای برنامه رشد و تعالی نیستند.

* دولت در اداره اقتصاد مقوله تحول اقتصادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مورد توجه قرار نداده است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در پایان گفت: دولت در اداره اقتصاد مقوله تحول اقتصادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مورد توجه قرار نداده است که در این رابطه باید نقش‌های دولت، صنعت، دانشگاه و مردم مشخص شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول