اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

حضور مردم درصحنه‌های مختلف بزرگ‌ترین پشتوانه نظام است

امام‌جمعه اردکان با اشاره به تلاش دشمن در کم‌رنگ کردن حضور مردم برای حفظ نظام و انقلاب، گفت: حضور مردم درصحنه‌های مختلف بزرگ‌ترین پشتوانه نظام و گره‌گشای مشکلات است.

حضور مردم درصحنه‌های مختلف بزرگ‌ترین پشتوانه نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر در جمع مردم شهر احمدآباد ضمن گرامیداشت حماسه 9 دی با اشاره به نام‌گذاری این روز به نام روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، گفت: حضور مردم درصحنه، بزرگ‌ترین پشتوانه این نظام است چراکه اگر مردم همیشه درصحنه حاضر باشند این انقلاب نیز خواهد بود و امروز به برکت همین حضور مردم پایه‌های این انقلاب استوارشده است.

وی بابیان اینکه در فتنه 88، انتخابات بهانه‌ای بود که دشمنان بتوانند کینه خود را علیه ملت و نظام خالی کنند، افزود: در اعترافات برخی افراد که در این فتنه دستگیر شدند آمده که اصلاً در انتخابات شرکت نکرده بودند و اصلاً رأی نمی‌دهند.

امام‌جمعه اردکان با اشاره به تأکید دین اسلام بر عفو و گذشت، گفت: احکام اسلام جنبه فردی و اجتماعی دارد و باید آن را در نظر داشت لذا نمی‌توان کسانی که در سال 88 عامل فتنه بودند را بدون عذرخواهی و به استناد یک حدیث اخلاقی مورد عفو قرار داد چراکه آن‌ها هنوز از پیشگاه ملت ایران عذرخواهی نکرده‌اند بلکه بر کار اشتباه خود اصرار دارند.

وی بابیان این نکته که حفظ اسلام، جان و مال مردم، مصالح حکومت و امنیت جامعه بسیار مهم است و در این موارد نباید کوتاهی کرد، افزود: مقام معظم رهبری درباره فتنه سال 88 فرمودند؛ فتنه 88 فتنه‌ای بود که ریشه‌اش در خارج از کشور بود و مدیریت این فتنه به حدی قوی بود که به‌وسیله نیروهای انتظامی کشور قابل‌جمع شدن نبود و به موج و حماسه‌ای بزرگ نیاز داشت که این فتنه را جمع کند و مردم ما در نهم دی‌ماه آن موج را ایجاد کردند.

شاکر گفت: کشور باید بر اساس قانون اداره شود و مسئولان قانونی انتخاب شوند مردم ما باید روزبه‌روز بصیرت خود را افزایش دهند که حتی رأی دادن آن‌ها نیز از روی آگاهی و برای انجام‌وظیفه و نه اغراض دیگر باشد.

وی اظهار داشت: می‌توانیم با صراحت بگوییم در این غائله و غائله‌های دیگری که اتفاق افتاده است و در همه فتنه‌هایی که پیش‌آمده و اگر پیش بیاید، مهم‌ترین عامل که دشمنان را ناکام کرده و می‌کند اولاً ولایت‌پذیری مردم و ثانیاً حضور به‌موقع آن‌ها درصحنه بوده است و مردم ما در این فتنه بصیرت خود را نشان دادند و در طول چهل سال انقلاب نیز این مطلب را ثابت کرده‌اند و از این به بعد هم ثابت خواهند کرد که پشت سر ولایت‌فقیه در همه صحنه‌ها برای مبارزه با همه دشمنان حضورداشته و خواهند داشت.

امام‌جمعه اردکان بابیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی هر اقدامی قرار است انجام بشود باید در چارچوب قانون باشد نه با فشار، جوسازی و تهدید، گفت: حضور مردم درصحنه‌ها و میدان‌های مختلف بزرگ‌ترین پشتوانه این نظام و بزرگ‌ترین گره‌گشا بوده و هست لذا آن‌های که از همین‌الان می‌خواهند حضور مردم را کم‌رنگ و یا بی‌تأثیر تلقی کنند نسبت به این ملت و نظام خیانت می‌کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات، گفت: گاهی در جامعه شنیده می‌شود که رأی دادن فایده‌ای ندارد اما باید بدانیم که اگر ما درصحنه انتخابات حضور نداشته باشیم دیگران شرکت می‌کنند و افراد موردنظر خود را انتخاب می‌کنند لذا همه باید بااحساس تکلیف و وظیفه در انتخابات شرکت کنیم و رأی خوب هم بدهیم.

وی اظهار داشت: برخی کانال‌های معاند که مردم را تشویق به در خانه بودن و رأی ندادن می‌کنند به لیدرها و افراد مورد اعتماد خود می‌گویند در انتخابات شرکت کنید و به فلان کاندیدا رأی بدهید که اهداف ما با انتخاب او بیشتر امکان تحقق دارد.

شاکر در پایان بابیان اینکه حضور مردم، نصرت الهی است گفت: هر جا ما دین خدا را یاری کنیم خدا هم نصرتش را بر ما نازل می‌کند نصرت ما این است که همیشه درصحنه باشیم و پشت سر رهبری معظم انقلاب این مسیر را ادامه دهیم و همان‌گونه که تاکنون توانسته‌ایم این‌همه افتخار کسب کنیم انشا الله افتخارات بیشتری هم به دست می‌آوریم.

گفتنی است که اهدای جوایز برندگان مسابقه بصیرتی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول