اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آبی که 10 ماشین را در تبریز زمین گیر کرد

صبح امروز 10 دستگاه خودروی سبک و سنگین در مسیر سه راهه اهر به سمت میدان بسیج دچاره حادثه شدند.

آبی که 10 ماشین  را در تبریز زمین گیر کرد

براساس گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، این حادثه بر اثر ترکیدگی لوله آبیاری و نشت آن به جاده اصلی که یکی از پرترددترین جاده‌های اطراف تبریز محسوب می‌شود، یخ‌زدگی و عدم دید کافی به دلیل نبود روشنایی در این مسیر، باعث تصادف و حادثه دیدن 10 خودرو شد.

بنا به پیگیری‌های خبرنگار ما خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته و دو نفر مصدوم حادثه دچار جراحات جزیی شده بودند.

در این حادثه که خوشبختانه این بار صرفا بار مالی داشته نه جانی، البته هرگونه خسارت مالی در این وضعیت اقتصاد به شهروندان می‌تواند منجر به خسارت جانی نیز شود چندین علامت سووال را در ذهن تداعی می‌کند.

اینکه آب و فاضلاب چرا به موقع نسبت به کنترل و جلوگیری از خروج آب از لوله‌ای که دچار نشتی شده اقدام نکرده و راهیابی و یخ‌زدگی جاده منجر به حادثه‌ای این چنین شده به عنوان مهم‌ترین سوال است.

آنچه این روزها در برخی معابر و جاده‌های تبریز مشاهده می‌شود به تاریکی رفتن زود هنگام به دلیل زنگ خاموشی است که حوزه برقی تبریز به صدا در می‌آورد و باعث می‌شود بخصوص در جاده‌های قبل از طلوع خورشید و حتی بوجود آمدن کوچک‌ترین روشنایی، جاده‌ها و گذرگاه‌ها در تاریکی مطلق باشند که این امر نیز متاسفانه حوادثی را بدنبال داشته است.

متاسفانه با آغاز فصل سرما معضل یخ‌زدگی جاده‌ها گریبان شهر تبریز را فرامی‌گیرد که سالانه شاهد حوادث جبران ناپذیر برای شهروندان هستیم به نظر می‌رسد ایجاد اکیپ‌های شبانه بخصوص در فصول پاپانی سال از سوی ارگان‌هایی خدمات رسان از جمله آب و فاضلاب، برق، شهرداری و ... از جمله ضروریات کنونی شهر تبریز احساس می‌شود و حضور شیفت‌های شب ادارات و ارگان‌های مورد نظر بخصوص حتی در جاده‌های شریانی و پرتردد ضروری بنظر می‌رسد.

این روزها به کلانشهر تبریز که دیگر شاید بتوان مسافر یا شهروند پذیر روزانه نیز اطلاق کرد، چرا که روزانه خیل عظیمی از شهروندان از شهرهای اطراف از جمله اسکو، سهند،​ صوفیان، خواجه، بستان‌آباد برای نه تنها انجام امور اداری بلکه برای حضور در محل کار خود به تبریز مسافرت می‌کنند که این امر ضرورت استقرار اکیپ‌های شبانه راهداری را نیز در شریان‌های مواصلاتی به تبریز را ملزومات می‌بخشد.

شاید کلام آخر نیز با شهروندان باشد که مشاهده هرگونه اتفاق غیرقابل پیش‌بینی از جمله تصادف، نشتی آب و ... را به ارگان‌های خدمات‌رسان اطلاع دهند تا از بروز خطرات احتمالی به خود و هموطنانمان جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/60014/س
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول