اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

مترو گلشهر - هشتگرد به متعادل‌سازی بازار مسکن تهران کمک می‌کند

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، یکی از ویژگی‌های مترو گلشهر - هشتگرد را کمک به تعادل‌ بازار مسکن تهران دانست و گفت: مشکل دسترسی به تهران یکی از دلایل عدم اقبال مردم از اسکان در شهر هشتگرد است که این موضوع با مترو حل می‌شود.

مترو گلشهر - هشتگرد به متعادل‌سازی بازار مسکن تهران کمک می‌کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حبیب‌الله طاهرخانی امروز در مراسم افتتاح مترو گلشهر به شهر جدید هشتگرد با تأکید بر اینکه از حمایت‌های دولت در تحقق این پروژه تشکر می‌کنیم،‌گفت: این پروژه در سال جاری تنها 4 روز تعطیل شد، یعنی اجرای متروی گلشهر و شهر جدید هشتگرد به طور کامل و  شبانه‌روزی انجام شد.

وی گفت: امسال سال خاصی برای پروژه مترو گلشهر - هشتگرد بود، به طوری که امسال پیشرفت این پروژه 25 درصد بود و همان‌طور که اشاره کردم در 9 ماه گذشته تنها 4 روز پروژه تعطیل بود.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، این پروژه 25.8 کیلومتر طول دارد که 4.8 کیلومتر آن زیرسطحی و 21 کیلومتر آن روسطحی است. 

طاهرخانی با تأکید بر اینکه در افق طرح متروی گلشهر - هشتگرد توانایی جابجایی 250 هزار سفر را از جاده به ریل منتقل خواهد کرد، گفت: امیدواریم شهرداری تهران اگر چه در تأمین ناوگان مضیقه دارد، ناوگان مناسبی را برای پروژه تأمین کند.

وی افزود: ایستگاه مترو گلشهر و شهر جدید هشتگرد 22 هزار مترمربع ایستگاه سطحی دارد که در کشور بزرگترین ایستگاه متروی سطحی محسوب می‌شود. 

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه این مترو به تمام شهرهای اطراف هشتگرد و استان البرز و با 400 هزار جمعیت می‌توانند خدمات بدهد، گفت: طرحی که امروز افتتاح شد، سه ویژگی مهم دارد؛ اولین ویژگی آن این است که می‌تواند به تعادل‌بخشی بازار مسکن تهران نیز کمک کند.

وی ادامه داد: هشتگرد برای استقرار 600 هزار نفر جمعیت برنامه‌ریزی شده است، اما در حال حاضر 55 هزار نفر جمعیت ساکن دارد، پس اصلی‌ترین دلیل این موضوع مشکل دسترسی به تهران بوده که با افتتاح متروی گلشهر و شهر جدید هشتگرد اقشار کم‌درآمد می‌توانند در شهر جدید هشتگرد اقدام به خرید مسکن کنند.

به گفته طاهرخانی، کاهش آلودگی در کلانشهرها و خارج شدن از تمرکز بر کلانشهر تهران از ویژگی‌های دیگر راه‌اندازی خطوط ریلی و مترو حومه‌ای خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول