اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

آمارهایی از فعالیت‌های قرآنی مساجد تهران/ شیوه‌نامه به‌زودی ابلاغ خواهد شد

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با ارائه آمارهایی از فعالیت‌های قرآنی مساجد شهر تهران گفت: شیوه‌نامه فعالیت‌های قرآنی مساجد با عنوان «مساجد پایگاه قرآن» تدوین شده است که به زودی ابلاغ خواهد شد.

آمارهایی از فعالیت‌های قرآنی مساجد تهران/ شیوه‌نامه به‌زودی ابلاغ خواهد شد

حجت‌الاسلام حجت‌الله ذاکر معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهارداشت: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری که در ماه رمضان امسال فرمودند: مساجد به پایگاه قرآن تبدیل شود، این مرکز فعالیت خود را با برگزاری کرسی تلاوت و تفسیر در مساجد آغاز کرد.

۹۵۰ مسجد تهران مجری طرح تلاوت نور 

وی با بیان اینکه این مرکز کارشناس تفسیر و قاری قرآن به مساجد اعزام  و از فعالیت‌های قرآنی حمایت می‌کند، تصریح کرد: پایشی در راستای فعالیت قرآنی مساجد صورت گرفته است که براین اساس، ۹۵۰ مسجد تهران، مجری طرح تلاوت نور است که روزانه یک صفحه قرآن تلاوت می‌شود، همچنین در ۴۰۰ مسجد کرسی تلاوت قرآن ماهانه و در ۷۰۰ مسجد نیز کرسی تفسیر هفتگی و ماهانه و یا در طول ماه رمضان برگزار می‌شود.

 

ذاکر اضافه کرد: در تهران ۵۰۰ مسجد محافل قرآنی با حضور قاریان و حافظان، ۳۵۰ مسجد جلسه هفتگی آموزش روخوانی،  ۷۰۰ مسجد کلاس روخوانی و  ۳۵۰ مسجد کلاس آموزش حفظ قرآن برگزار می‌‌کنند.

تربیت قرآنی کودکان در ۳۰۰ مهد مساجد

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران گفت: هم‌اکنون ۳۰۰ مسجد شهرتهران دارای مهد قرآن ویژه تربیت قرآنی کودکان و ۲۶۰ مسجد دارای دارالقرآن ویژه بهره‌برداری و آموزش سنین مختلف هستند.

 

وی با اشاره به برنامه‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد در حوزه فعالیت‌های قرآنی مساجد افزود: برنامه مرکز حمایت و تقویت جلسات و محافل قرآنی مساجد است و بنا داریم مساجدی که فعالیت چشمگیری در این حزوه ندارند هم فعال شوند.

شیوه‌نامه فعالیت‌های قرآنی مساجد به‌زودی ابلاغ می‌شود

ذاکر در پایان خاطرنشان کرد: شیوه‌نامه فعالیت‌های قرآنی مساجد با عنوان «مساجد پایگاه قرآن» تدوین شده است که به زودی ابلاغ خواهد شد تا در این راستا حوزه فعالیت‌های قرآنی مساجد گسترده‌تر شود. همچنین از این طریق هم‌افزایی نیز با سایر نهادهای فرهنگی و فعال در مساجد صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول