اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

«طرح تاب‌آوری» تا سال ۲۰۳۰ در تمام شهرهای کشور اجرا می‌شود

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه توسعه شهرها نامتوازن است گفت: باید طرح تاب‌آوری تا سال ۲۰۳۰ در همه شهر‌های کشور برای کاهش تلفات جانی، مالی و صیانت از زیرساخت‌های کشور اجرا شود.

«طرح تاب‌آوری» تا سال ۲۰۳۰ در  تمام شهرهای کشور اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، اسماعیل نجار ظهر امروز در نخستین همایش «همدان، استان تاب‌آور» با بیان اینکه باید طرح تاب‌آوری تا سال ۲۰۳۰ در همه شهر‌های کشور برای کاهش تلفات جانی، مالی و صیانت از زیرساخت‌های کشور اجرا شود اظهار کرد: با وجود ابزار و تجهیزات، علم و دانش همچنان در برابر حوادث نگران هستیم.

وی با اشاره به اینکه تغییر اقلیم در دنیا، تغییر بارش‌های جوی و بروز خشکسالی‌ها مشکلات فراوانی برای ما به همراه دارد افزود: در اهواز و خوزستان سالانه ۱۵۰ میلیمتر بارش باران دارند در حالی که امسال ۸۸ میلیمتر در یک روز بارش نزولات جوی باعث مشکلات عدیده‌ای شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تاب‌آوری نیاز ما برای نجات از تغییرات اقلیم جهانی است تصریح کرد: با مشارکت در اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی، فرهنگسازی و کمک گرفتن از مردم بهترین راهکار است.

وی با اشاره به اینکه باید به آموزش و پیشگیری بیشتر توجه شود خاطرنشان کرد: اغلب مسوولان ریسک‌محور نیستند بلکه پاسخگو هستند.

نجار با تاکید بر اینکه یکی از معضلات ما در جامعه اطلاعات ضعیف است چراکه پس از ۱۵ سال هنوز نمی‌دانیم چند نفر در زلزله بم جان باختن بین ۱۹ تا ۴۵ هزار نفر آمار کشته‌شدگان در بم است ادامه داد: سیلاب امسال ۲۵ استان را درگیر کرد و بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان در بخش‌های زیرساخت، کشاورزی، مسکن و صنایع خسارت به بار آورد.

وی با اشاره به اینکه فرآیند در برخی از مواقع بسیار پیچیده است عنوان کرد: مردم اساس کار در مدیریت بحران هستند بنابراین باید از اندیشه‌ها و توان مردم برای همه امور به ویژه در هنگام حوادث و بعد از بحران استفاده کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در قانون جدید مسوولانی که وظایف خود را درست انجام ندهد باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه جانمایی در ساخت و سازها حائز اهمیت است گفت: در ساخت و سازها اصول ایمنی، استاندارد، تقویت مهارت کارگری و مطالعات دقیق رعایت شود.

نجار تاکید کرد: در سیلاب‌ها فروردین ماه امسال ۷۵ نفر جان باختند که بیشترین تلفات جانی در سیل شیراز ۲۱ نفر، ۱۵ نفر بر اثر صاعقه، ۶ نفر در اثر تخریب ساختمان و ۶ نفر در واژگونی قایق گمیشان گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه شهرها نامتوازن است ادامه داد: در شهرها به سمت سکونتگاه‌های غیر رسمی سوق پیدا کردیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: باید شهر و روستا را در برابر حوادث تاب‌آور کنیم و با آموزش و فرهنگسازی میزان خسارت را کاهش داد.

وی تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها در اجرای قانون جدید مدیریت بحران کمک کنند تا برخی از مشکلات را کنترل و مدیریت کنیم.

نجار با بیان اینکه ۱۴۶ هزار کیلومتر رودخانه در سطح کشور وجود دارد که از ۷۰ هزار کیلومتر آن در اماکن جمعیتی قرار گرفته است بیان کرد: خانه ها را در متراژ کمتر بسازیم و بیشتر به کیفیت ساخت و ساز توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از جان باختگان به علت گرفتن عکس سلفی رخ داد گفت: آیا رفتار ما در حوادث درست است؟

انتهای پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول