اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

نکات کلیدی در مورد خرید آهن

وب سایت آهن تخفیف نکات کلیدی درمورد خرید انواع محصولات فلزی، توری مش، توری مرغی، میلگرد و پروفیل ارائه کرد.

نکات کلیدی در مورد خرید آهن

توری مش یا مش جوشی چیست؟

توری مش ( مش جوشی ) یک شبکه تشکیل شده از چندین رشته بهم وصل شده از فلز آهن ، فیبر و یا دیگر مواد انعطاف پذیر و یا شکننده است. توری مش شباهت به یک شبکه یا یک پازل دارد که دارای بسیاری از رشته های متصل شده و بافته شده است. کاربرد عمده توری مش در پروژه های ساختمانی بزرگ و به منظور کف بندی است و همچنین نوع متداول آن توری مش 6 و 8 است.

انواع توری مش

یک مش پلاستیک ممکن است اکسترود شده، گسترش داده شده، بافته شده یا لوله ای باشد. این توری می تواند از پلی پروپیلن، پلی اتیلن، نایلون، PVC یا PTFE ساخته شده باشد. 

مش فلزی: ممکن است از فولاد یا دیگر فلزات بافته شده، شبکه شده، جوش داده شده، گسترش یافته، اچ یا الکتروفورم (فیلتر صفحه ای) باشد.

کاربرد توری مش یا مش جوشی

توری مش که اغلب برای جلوگیری حشرات استفاده می شود. کاربردهای شبکه مش های پیش جوش میلگردی را نیز می توان به انواع سقف های کامپوزیت ، دیوار ها و قطعات پیش ساخته کامپوزیت ، ایجاد تونل ها، ساخت مترو های داخل شهری و پل های قطار و ماشین، ایجاد سد با بتونی ، حصارکشی کنار انبارها، فرودگاه ها، پارکینگ ها و غیره و در ساخت سیلو هایی که از بتن ساخته می شوند ؛ مخازن بتونی و همچنین یک شبکه سیمی در پنجره ها و پشه بند است. توری مش سیمی را می توان برای محافظت در مقابل فرکانس رادیویی، به عنوان مثال در اجاق های مایکروویو و قفسه های انفرادی استفاده کرد.

فیلترهای سیم مش فلزی و نایلونی در فیلتراسیون استفاده می شود.  توری مش در حراست از مناطق امن و به عنوان محافظ در قالب صفحه های مختلف استفاده می شود. توری مش می تواند برای تولید نیمکت پارک، سبد های زباله و سبد های دیگر برای بارگیری مواد ساخته شده باشد.  مش نخاعی برای ارائه یک ساختار تقویت کننده در روش های جراحی مانند فتق دیسک و تعمیر فتق ناف استفاده می شود.  مش به عنوان درام الکترونیکی استفاده می شود. حصار برای دام یا پرندگان نیز می تواند باشد. مزیت های استفاده از مش های توری میل گردی را  می توان به سود بودن و مزیت اقتصادی آن نسبت به انواع دیگر از میلگرد ها و همچنین به لحاظ صرفه جویی در مصالح ، وزن و زمان مقاومت بالای توری ها به دلیل جوش های نقطه ای و منظم بودن گره های نیرو در آن دانست.

توری مرغی چیست؟

توری مرغی ، یک سیم مش است که معمولا برای نگهداری دام ها یا طیور، از جمله جوجه ها، اجرا و استفاده می شود.

این توری از سیم فولادی نازک، انعطاف پذیر، گالوانیزه با شکاف های شش ضلعی ساخته شده است . مشخصات قطر در دسترس 1 اینچ (حدود 2.5 سانتی متر)، 2 اینچ (حدود 5 سانتیمتر) و 1.2 اینچ (حدود 1.3 سانتیمتر)، است.

توری مرغی موجود در شبکه های مختلف - معمولا 19 میلیمتری (حدود 1 میلیمتر سیم) تا 22 شبکه ای (حدود 0.7 میلی متر سیم) می باشد. توری مرغی گاهی اوقات برای ساخت قفس ارزان قیمت برای حیوانات کوچک (یا برای محافظت از گیاهان و خانه از حیوانات) استفاده می شود، هرچند که محتوای باریک و روی سیم گالوانیزه ممکن است برای حیواناتی که مستعد ابتلا به زخم ها هستند، نامناسب باشد و این توری معمولا از شکارچیان محافظت نخواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید توری مرغی می توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید تا همکاران ما در بخش فروش شما را راهنمایی کنند. در ساخت و ساز، توری مرغی یا قسمت سخت افزاری آن، یک ورق فلزی برای نگهداری سیمان یا گچ استفاده می شود، فرآیندی است که به عنوان پلاستر کردن شناخته می شود.

بتن تقویت شده با توری مرغی یا قسمت های سخت افزاری توری، یک نوع مصالح ساختمانی چند منظوره است. همچنین می توان از توری مرغی برای ساخت و مجسمه سازی،  سقف کاذب و کاغذ دیواری استفاده کرد، البته زمانی که تحمل نیروی نسبتا بالایی مورد نیاز باشد. برای خرید توری مرغی با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید تا همکاران ما در بخش فروش شما راهنمایی کنند. چارلز بارنارد، یک آهنگر بریتانیایی، در سال 1844 اولین ماشین سیم پیچ سیمانی جهان را ساخت. او طراحی خود را بر روی ماشین آلات بافندگی ایجاد کرد.

به زودی شرکت Barnard، Bishop & Barnard، که در نورویچ تاسیس شده بود، در سراسر جهان به فروش توری مرغی  مشغول شد. در شیمی، مولکول هایی با حلقه های کربنیک ذوب شده اغلب با توری مرغی مقایسه می شود. در فوتونیک، اثر توری مرغی ، یک الگوی غالب از خطوط انتقال کم بین دسته های چند فیبری در فیبر نوری برای اتصال لوله تشدید کننده به سنسور CCD استفاده می شود. خطوط یک الگوی شبیه به توری مرغی دارد. در طراحی ابزار ماشین، توری مرغی ممکن است برای محافظت و ایمنی استفاده شود. توری مرغی که معمولا در ساخت و ساز استفاده می شود، برای جلوگیری یا تضعیف Wi-Fi، فرکانس سلولی و دیگر فرکانس های رادیویی مورد استفاده قرار می گیرد. برای خرید توری حصاری بعد از سفارش از طریق سایت با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید. توری مرغی در وزن های 5 الی 9.5 کیلو گرم موجود می باشد که هر چه ضخامت مفتول بیشتر باشد وزن ان هم بیشتر می شود.

میلگرد 10 ساده چیست؟

میلگرد 10 ساده ، به طور کلی به عنوان آهن تقویت کننده و جسم سخت شناخته شده است،  یک میلگرد 10 ساده فولادی یا مش سیم های فولادی است که به عنوان یک دستگاه کشش در بتن مسلح و ساختارهای تقویت شده بنایی برای تقویت و نگهداری بتن در تنش استفاده می شود. سطح میلگرد ساده اغلب بدون آج بوده و  به شکل بتن طراحی شده است.  هر گونه موادی با استحکام کششی کافی می تواند به طور بالقوه برای تقویت بتن مورد استفاده قرار گیرد. شایع ترین مواد استفاده شده عبارتند از فلزات، فیبر شیشه ای، فیبر بازالت و پلاستیک تقویت شده. فولاد و بتن دارای ضریب مشابهی از استحکام حرارتی هستند، بنابراین یک عضو ساختمانی بتن تقویت شده با فولاد، تغییرات دما را به حداقل خواهد رساند.

تاریخچه میلگرد 10 ساده

در اصل، سازه های بتنی غیرقابل تقویت بودند. اما میلگرد ساده از همان اوایل قرن بیستم میلادی، در ساخت و ساز استفاده شده است. برای مثال، 2500 متر میلگرد ساده در Château de Vincennes مورد استفاده قرار گرفته بود. اخیرا، در قرن 18 میلادی میلگرد ده ساده برای ساخت پایه های برج عقرب Nevyansk در روسیه و با سفارشات صنعتی Akinfiy Demidov ساخته شد.  برای این برج؛ جنس چدن  مورد استفاده قرار گرفته برای میلگرد ساده با کیفیت بالا بوده و تا امروز هیچ خوردگی در آن وجود ندارد. بدنه برج به عنوان یکی از اولین میله های رعد و برق شناخته شده است. اخیرا این تکنیک ها با افزودن میله های فولادی در بتن، و با استفاده از میله های تغییر شکل یافته برای بهبود بدنه، استفاده شده است.

تقویت اولیه توسط میلگرد ده ساده

اشاره به فولاد است که به طور کلی برای تضمین مقاومت مورد نیاز ساختار در حمایت از بار ها طراحی شده است.  تقویت ثانویه میلگرد ساده ، به عنوان توزیع یا تقویت کننده حرارتی شناخته شده است، به دلیل دوام و زیبایی شناختی، با ارائه مقاومت کافی موضعی برای محدود کردن ترک خوردگی و مقاومت در برابر تنش ها ناشی از اثراتی مانند تغییرات دما و انقباض است.  ترانس نیز برای تحمل مقاومت در برابر بار های متمرکز با ارائه مقاومت و سختی به اندازه کافی موضعی برای بار، برای گسترش در منطقه گسترده تر استفاده می شود.  آرماتور نیز می تواند برای نگهداری دیگر میله های فولادی و میلگرد ده ساده در جای مناسب برای بارگذاری خود استفاده شود.  میله های فولادی خارجی می توانند ساختارهای سنگ تراشی را محدود و تقویت کنند، همانطور که توسط برج Nevyansk یا سازه های باستانی در رم و واتیکان استفاده شده است.

پروفیل چیست؟

اگر شما کمی با کار های ساختمانی آشنا باشید، پروفیل را قطعا می شناسید و یا حداقل با آن سرو کار داشته اید. البته پروفیل عمدتا کاربرد ساختمانی دارند و کاربردهای دیگری در صنعت دارند. البته اصطلاحات مختلفی هم ما از آن ها می شنویم که عمدتا با نام های قوطی و باکس شنیده می شوند. این پروفیل به شکل های مختلفی هم تولید می شوند که قوطی به شکل مربع یا مستطیلی است. جنس ها و آلیاژ های مختلفی هم برای استحکام آن به کار برده می شود که از جمله می توان به آهن، آلمینیوم و چدن اشاره کرد.

پروفیل از نوع کاربری هم به 2 نوع صنعتی و ساختمانی تقسیم می شوند. قوطی و باکس های ساختمانی که در درب و پنجره به کار می روند و پروفیل بزرگتر نیز عمدتا در سوله ها کاربرد دارند و از جنس آهن هستند. پروفیل صنعتی نیز یک نوع دیگر از این محصول هستند که با به کارگیری خصوصیت های مکانیکی و الکتریکی دارای جایگاه ویژه ای هستند که عمدتا در صنایع تجاری و صنعتی مانند ماشین سازی، نظامی، لنج سازی و … به عنوان قطعه و اجزای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

پروفیل یا مقاطع تو خالی

نخستین بار این مقاطع به صورت بدون درز در ابعاد کوچک تولید شدند. در نیمه نخست قرن گذشته در امریکا مقاطع تو خالی به صورت درز جوش دار با جوش پیوسته تولید شد. پس از جنگ جهانی دوم با توسعه تکنولوژی جوش، تولید مقاطع تو خالی با ابعاد بزرگتر به صورت یک درز جوش رونق گرفت. در سال 1952میلادی برای نخستین بار مقاطع تو خالی چهار گوشی از نورد لوله ساخته شد و تا امروز روش تولید این مقاطع مبتنی بر همین اصول می باشد. در حال حاضر مقاطع تو خالی با ابعاد بزرگ سازه ای به صورت درز جوش دار و عمدتاً با روش القائی یا مقاومت الکتریکی (ERW) به صورت طولی جوش می شوند. محصول مورد بحث در این جا از این نوع می باشد.

مشخصات پروفیل

مشخصات و خواص سازه ای: مقاطع تو خالی با انواع فولاد مشابه سایر مقاطع ساختمانی تولید می شوند. گوشه های 90 درجه در مقاطع چهار گوش نباید تیز باشد و یک شعاع انحنایی استاندارد در گوشه ها وجود دارد که موجب کاهش اثرات تمرکز تنش و جلوگیری از ترد شکنی مقطع میگردد. استاندارد 10219 EN و 102010 EN مشخصات این مقاطع را ارائه کرده اند. همچنین در آمریکا ASTM A500 و در ژاپن JIS G3466 برای این گونه مقاطع تدوین شده است. همچنین روش های طراحی سازه ای آن ها در ایران بر اساس مبحث 10 مقررات ملی ساختمان و AISC صورت می پذیرد.

در انتها توصیه می کنیم جهت مطالعه مقالات آموزشی و همچنین خرید انواع محصولات فلزی به سایت آهن تخفیف مراجعه کنید.

منبع : ویرلن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول