اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اذعان فرمانده نیروی هوایی اسرائیل به تغییر خاورمیانه برخلاف منافع تل‌آویو

فرمانده نیروی هوایی رژیم صهونیستی با اشاره به تهدیدات شدید علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرد، خاورمیانه‌ای که می‌شناختم با خاورمیانه‌ای که امروز است بسیار تفاوت دارد.

اذعان فرمانده نیروی هوایی اسرائیل به تغییر خاورمیانه برخلاف منافع تل‌آویو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی، حمله هوایی آمریکا به مواضع گروه الحشد الشعبی را «تغییر دهنده بالقوه قواعد بازی» خواند.

ژنرال «آمیکام نورکین» در یک نشست خبری درباره حمله روز یک شنبه گفت: «روابط بین نیروی هوایی ارتش اسرائیل و نیروی هوایی ارتش آمریکا یک مساله مهم است که باعث تقویت برتری هوایی اسرائیل خواهد شد.» 

وی ادامه داد: «ما در شرایط آشفتگی هستیم که در آن تهدید ایران برای هرکسی وجود دارد از جمله تهدید هسته‌ای. در مناطق شمالی (سرزمین‌های اشغالی) ما با مجموعه‌ای از سیستمهای موشکی زمین به هوای پیشرفته مانند اس-300 و اس-400 مواجه هستیم. خاورمیانه‌ای که من در زمان پیوستن به ارتش می‌شناختم با خاورمیانه‌ای که اکنون در آن هستیم بسیار تفاوت کرده است. حکومت‌هایی تغییر کرده‌اند و برخی از آنها هرگز به آن چیزی که بودند بازنگشتند. 

 آمریکا شامگاه یکشنبه ۲۹ دسامبر (۸ دی) از حمله به مواضع «کتائب حزب الله» (گردان‌های حزب الله عراق) از شاخه‌های سازمان الحشد الشعبی در شهرستان «القائم» در استان الانبار یعنی یک منطقه مرزی با سوریه خبر داد. 

وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که این اقدام در پاسخ به «حملات مکرر به پایگاه‌های میزبان نیروهای ائتلاف» در عراق صورت گرفته است. این حمله با شهادت دست‌کم ۲۸ نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ ۴۵ و مجروح شدن ۵۱ نفر دیگر همراه بود.

مقامات رژیم صهیونیستی از معدود کسانی بودند که از این حمله سریعا استقبال کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول