اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

علی بیات رئیس هیأت ورزش‌های روستایی زنجان شد

مجمع انتخابات هیأت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان زنجان برگزار و علی بیات با کسب بیشترین آرا به عنوان رئیس هیأت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان زنجان انتخاب شد.

علی بیات رئیس هیأت ورزش‌های روستایی زنجان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجمع انتخابات هیأت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان زنجان ظهر امروز برگزار و علی بیات با کسب بیشترین آرا به عنوان رئیس هیأت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان زنجان انتخاب شد.

علی بیات و طیب امیری به عنوان دو کاندیدای حاضر برای ریاست هیأت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان زنجان بودند که علی بیات با کسب ۱۰ رأی توانست ریاست این هیات را بر عهده بگیرد.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی در مجمع انتخابات هیأت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان زنجان با بیان اینکه مبانی فرهنگی را باید ریشه در فرآیند آموزشی دانست و اظهار کرد: فرهنگ ایرانیان نیز تلفیقی از خرده‌فرهنگ‌ها است که باید ترویج پیدا کند.

غلامرضا جعفری با اشاره به نقش همه ایرانیان در شکل‌گیری فرهنگ ایران گفت: ضرورت ترویج کارآیی خرده‌فرهنگ‌ها به نسل امروز بسیار زیاد است.

وی سرمایه انسانی را محور توسعه خواند و افزود: عرصه ورزش باید در بحث آموزش سرمایه انسانی آن‌هم در بعد تخصصی گام‌ بردارد.

جعفری با بیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی فدراسیون ورزش روستایی در زمینه توزیع اعتبارات، توزیع متوازن و متقارن است، ادامه داد: توسعه خانه‌های ورزش توسط فدراسیون ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی و محلی دنبال می‌شود.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی بیان کرد: هدف از توسعه خانه‌های ورزش روستایی جبران خلاءهای ساختاری از طریق امکانات موجود در روستاها است.

وی با بیان اینکه برخی از اماکن در روستاها بلااستفاده مانده است، تصریح کرد: در بحث تجهیز خانه‌های ورزش در استان‌ها باید با توجه به آمایش استانی انجام شود.

خانه‌های ورزش روستایی به ۱۳۰ واحد می‌رسد

در ادامه جلسه مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به تجهیز ورزشی مدارس روستایی اظهار کرد: طی تفاهم نامه با آموزش و پرورش، مدارسی که فضای مناسبی برای ورزش دارند در اختیار دهیاری‌ها قرار می‌گیرد.

علی خلیلی با بیان اینکه با تجهیز مدارس روستایی مردم روستاها از امکانات ورزشی بهره‌مند می‌شوند، افزود: با این اقدام تعداد خانه‌های ورزش روستایی بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش تا کنون 27 مدرسه روستایی را به اداره کل معرفی کرده است، افزود: دستور تجهیز این مدارس صادر شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری 60 مدرسه دیگر نیز تجهیز شود.

خلیلی با بیان اینکه استعدادیابی دانش‌آموزان صبح‌ها و ورزش مردم روستا عصرها برگزار خواهد شد، گفت: بدین ترتیب با ایجاد نشاط و پویایی، شادابی بیشتری را در روستاها به وجود می‌آید.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه هیأت‌ها نباید متکی به اعتبارات دولتی باشند، عنوان کرد: باید با برنامه مدون از سایر منابع همچون خیرین و جذب حامیان مالی بهره گیرند.

وی با بیان اینکه برخی کمک‌های مالی و اختصاص اعتبارات از وظایف اداره کل است، گفت: برای کار‌های بزرگ، نو و جدید و پیشرفت بیشتر باید جذب سرمایه از بیرون داشته باشند.

خلیلی با تاکید بر توجه ویژه به شهرستان‌ها خاطر نشان کرد: تعداد خانه‌های ورزش روستایی را از ۱۲ به ۱۳۰ رساندیم و تمرکز بیشتری روی شهرستان‌ها و به ویژه در روستاها داریم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به برگزاری جام خوشه چین و المپیاد روستایی در سال‌جاری افزود: جشنواره‌ای نیز به مناسبت دهه فجر برگزار خواهد شد.

در ادامه علی بیات رئیس هیأت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان زنجان با اشاره به توسعه ورزش روستایی اظهار کرد: توسعه ورزش‌های روستایی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول