اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ظریف: نقشه راه 25 ساله ایران-چین پتانسیل‌های فراوانی دارد

وزیر امور خارجه ایران در یک پیام توییتری ضمن تأکید بر فراوانی پتانسیل نقشه راه 25 ساله برای تحکیم شراکت راهبردی جامع میان پکن و تهران گفت که دو کشور به دنبال همکاری نزدیک‌تر هستند.

ظریف: نقشه راه 25 ساله ایران-چین پتانسیل‌های فراوانی دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران که در پکن به سر می‌برد در یک پیام توییتری به نقشه راه‌ 25 ساله همکاری میان دو کشور چین و ایران اشاره کرد.

وی در این پیام نوشت: «خوشحالیم که با دوستان چینی خود به استقبال ۲۰۲۰ می‌رویم. نقشه راه ۲۵ ساله دو جانبه برای تحکیم بیشتر شراکت راهبردی جامع بین ایران و چین پتانسیل‌های گسترده‌ و فراوانی دارد. ما به دنبال تحقق آنها (پتانسیل‌ها) هستیم و در عین حال به دنبال همکاری نزدیک‌تر منطقه‌ای و جهانی هستیم».

ظریف روز گذشته (دوشنبه) و پس از دیدار با وزیر خارجه چین گفت که  یکی از دلایل سفرش به پکن در جریان قرار دادن طرف چینی از مذاکرات اخیرش در فرانسه و درباره توافق هسته‌ای است. 

 ارائه برنامه 25 ساله روابط درازمدت و راهبردی ایران و چین  که ظرف هفته‌ها و ماه‌های گذشته در دستگاه‌های مختلف ایرانی آماده شده و تصویر درازمدتی از همکاری‌های ایران  و چین در حوزه‌های مختلف، از جمله اهداف وزیر امور خارجه ایران به چین عنوان شده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول