اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی: بستن سفارت آمریکا، آغاز پایان پروژه آمریکایی-صهیونیستی-سعودی است

یک عضو مجلس نمایندگان عراق در واکنش به اعتراضات مقابل سفارت آمریکا در بغداد، آن را آغاز پایان پروژه آمریکایی صهیونیستی دانست.

نماینده عراقی: بستن سفارت آمریکا، آغاز پایان پروژه آمریکایی-صهیونیستی-سعودی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سعد شاکر الخزعلی» نماینده پارلمان عراق امروز در واکنش به اعتراضاتی که مقابل سفارت آمریکا در بغداد انجام شد، آن را «آغاز پایان پروژه آمریکایی-صهیونیستی-سعودی در عراق» دانست.

سعد الخزعلی با اشاره به شعار «به امر مردم، تعطیل شد» که روی دیوار سفارت آمریکا نوشته شد، در توییترش نوشت: مردم و بسیج مقدس مردمی [عراق] در حقیقت سفارت شرارت و جور را بستند. جوکرهای آمریکایی مدارس علم و دانش را [در جریان اعتراضات اخیر] بستند اما الحشد الشعبی و فرزندانش، مدارس مزدوری و خواری را تعطیل کردند. 

اشاره سعد به جوکر، اشاره به نفوذی‌ها در تظاهرات دو ماه اخیر در عراق است که مردم را دعوت به بستن مدارس و دانشگاه‌ها و ادارات دولتی و حمله به مقرهای برخی احزاب می‌کردند و خود را جوکر می‌نامند. اشاره آنان به جوکر، اشاره به فیلمی سینمایی به همین نام است که بتازگی در آمریکا اکران شده است. برخی ناظران سیاسی نیز نفوذی‌های حاضر در اعتراضات عراق را در حقیقت معترضانی می‌دانند که خواسته آمریکا را اجرا می‌کنند.

سعد الخزعلی در توییتی دیگر نوشت: «به اذناب سفارت آمریکا و جوکرهایش تسلیت می‌گویم که لانه شومشان به دستور ملت و مقاومت دلاور بسته شد». 

اعتراض مردم عراق مقابل سفارت آمریکا در بغداد پس از آن انجام شد که مردم،‌ شهدای الحشد الشعبی را که در حمله آمریکا به شهادت رسیدند، امروز در بغداد تشییع کردند. آمریکا یکشنبه شب با حمله به پنج مقر وابسته به الحشد الشعبی و مشخصا گروه مقاومت «کتائب حزب الله العراق» بیش از ۲۸ عضو مقاومت را شهید و بیش از پنجاه نفر را مجروح کرد.

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول