اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

عراق اولین مقصد صادراتی شیرینی و شکلات ایران/ 781 میلیون دلار شکلات صادر شد

سال گذشته در مجموع 781 میلیون دلار شیرینی، شکلات و غلات صادر شد و کشورهای خریدار این محصولات عمدتا عراق، افغانستان و پاکستان بودند.

عراق اولین مقصد صادراتی شیرینی و شکلات ایران/  781 میلیون دلار شکلات صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس، صادرات محصولات عمده شیرینی و شکلات و فرآورده‌های غلات در 12 ماهه سال 97 به لحاظ ارزش 781 میلیون دلار و به لحاظ وزنی 673 هزار و 500 تن بوده است. 

گفتنی است صادرات محصولات عمده شیرینی و شکلات و فرآورده‌های غلات در 12 ماهه سال 96 به لحاظ ارزشی 761 میلیون دلار و به لحاظ وزنی 935 هزار تن بوده که مقایسه این ارقام نشان می‌دهد صادرات در این بخش به لحاظ ارزشی در سال 97 نسبت به سال 96 در مجموع 3 درصد رشد و به لحاظ وزنی 28 درصد کاهش داشته است. 

عراق، افغانستان و پاکستان سه مقصد اول صادراتی نان شیرینی و شکلات ایران در سال 97 بوده‌اند بطوری که عراق 201 میلیون دلار، افغانستان 63 میلیون دلار و پاکستان 32 میلیون دلار از این محصول را در سال گذشته وارد کرده است. 

کشورهای مقصد صادرات محصولات عمده شیرینی و شکلات و فرآورده‌های غلات عمدتا عراق، افغانستان، پاکستان، قطر، ترکمنستان و امارات بوده‌اند. 

در مجموع واردات نان شیرینی و شکلات در جهان در سال 2017 به ارزش 20 میلیارد و 200 میلیون دلار و شکلات کاکائو 27 میلیارد دلار بوده است. 

 به گزارش فارس، اهم مشکلات توسعه صادرات محصولات شیرینی، شکلات و فرآورده‌های غلات مشکلات تضامین بانکی برای صادرکننده، تعدیل در قیمت پایه صادراتی، صدور مجوز ورود موقت مواد اولیه و تسویه از محل اظهارنامه‌های صادراتی یکسال گذشته بوده است. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول