اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ستاد سیاست‌گذاری کنگره ۳ هزار شهید استان زنجان آغاز به کار کرد

در حاشیه جلسه شورای اداری استان زنجان کنگره ۳ هزار شهید زنجانی با معرفی روسای کمیته‌های این کنگره آغاز به کار کرد‌.

ستاد سیاست‌گذاری کنگره ۳ هزار شهید استان زنجان آغاز به کار کرد

 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سردار جهانبخش کرمی عصر امروز در شورای اداری استان با اشاره به دلاوری‌های رزمندگان زنجانی در دفاع از کشور اظهار کرد: رزمندگان سپاه و بسیج استان در ۴۶ عملیات عاشورایی جنگیدند و مخصوصا در ۱۹ عملیات بزرگ نیز حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه ۳ هزار شهید، ۷ هزار جانباز توسط مردم استان زنجان تقدیم نظام و انقلاب شده است، گفت: امروز با گذشت ۳۰ سال موفق نشدیم کنگره ۳ هزار شهید زنجان را برگزار کنیم و یادی کنیم از شهدایی که در هشت سال دفاع مقدس از کشور دفاع کردند.

سردار کرمی با اشاره به اینکه حدود نیمی از جمعیت کشور زیر 40 سال است و جنگ را ندیده است، گفت: در آن زمان با پیروزی انقلاب اسلامی یک شوک به جهان قدرت وارد شد و یک نظام جدید سیاسی شکل گرفت.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه به جنگ فرهنگی دشمن علیه کشور اشاره کرد و گفت: همین فعالیت‌ها ضرورت گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا را بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز باید با روحیه ایثار و شهادت آشنا شده و آن فضا حفظ شود، اضافه کرد: امروز ۳۰ سال وقفه در برگزاری کنگره شهدا  به وجود آمده و باید تلاش ‌کنیم که این مراسم را در خور شان شهدا برگزار کنیم.

سردار کرمی با اشاره به اینکه امنیت امروز کشور مدیون و مرهون رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، گفت: هشت سال دفاع مقدس با همه تلخی‌هایی که داشت، یک برهه درخشان در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه درخواست ما از همه مسؤولان این است که جهادی وارد عمل شده و در این باره فعالیت کنند،گفت: رئیس ستاد کنگره  استاندار و مابقی کمیته‌ها نیز به ریاست هر یک از دستگاه‌های اجرایی به اقتضای فعالیتی که دارند تشکیل خواهد شد.

جانشین سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه هدف از این کار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: چشم‌انداز کمیته‌های مختلف نیز این است که به سمت ترویج فرهنگ شهادت در بین نسل جوان برویم و ان‌شالله به اجلاسیه بزرگ در این باره برسیم‌

ابوالفضل طهماسبی با اشاره به اینکه کمک به تغییر فضای فرهنگی جامعه با نهادینه‌سازی ارزش‌های دفاع مقدس است‌، گفت: باید طوری همکاری شود که از سال بعد در همه جا کنگره شهدا باشد و اطلاع‌رسانی مبسوط در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مردمی برگزار کردن کنگره و جریان‌سازی در بین آحاد مختلف جامعه و تولید آثار فرهنگی مرتبط نیز از دیگر رویکردهای برگزاری این کنگره خواهد بود، تصریح کرد: امیدواریم این کنگره به نحو احسن برگزار شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به نقش شهدا در جامعه اسلامی اظهار کرد: به عقیده بنده، جدا از برگزاری کنگره عمل کردن به برنامه‌های شهدا باید در دستور کار ما مسؤولان قرار گیرد.

احمد بیگدلی با اشاره به اینکه نباید هیچگاه تفکر و منش شهدا را گم کنیم، افزود: شهدا در مقابل دنیا ایستادگی کرده و موجب پایداری کشور شدند، پس شایسته آنهاست که کنگره درخور توجهی برای آنها برگزار شود.

وی با بیان اینکه نماد شهدا در روستاهای کوچک در واقع مزار شهدا هستند، گفت: خوشبختانه بنیاد شهید در این باره موفق عمل کرده است.

بیگدلی با اشاره به اینکه در طول سه سال گذشته به همت مسؤولان اجرایی استان بالاترین اعتبارات ملی را برای خدابنده کسب کردیم، گفت: این موضوع به همت و اهتمام دهیاران و بخشداران کسب شده است.

امام جمعه ابهر هم در این جلسه با اشاره به اینکه ستون سیاسی و عبادی دین برای زنده نگاه داشتن شهدا باید پابرجا باشد، گفت: اگر می‌خواهیم یاد و خاطره شهدا را زنده کنیم، باید این مردم را زنده کنیم.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی با اشاره به اینکه پدران و مادران شهدا میراث فرهنگی ما هستند، گفت: وقتی مادر یا پدر شهیدی فوت می‌شود ما یک گنج را از دست می‌دهیم، پس باید کاری کنیم که نسل‌های آینده باور کنند که ما میراثی همچون پدران و مادران شهدا را داشتیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کنگره اقدام فرهنگی بزرگی است که رخ خواهد داد، گفت: باید همه با جان و دل در برگزاری این کنگره بزرگ تلاش کنیم.

 امام جمعه موقت زنجان با اشاره به  سیاست‌گذاری کنگره ملی ۳ هزار شهید زنجانی و با تاکید بر ارج‌گذاری به مقام شهید در جامعه اسلامی اظهار کرد: نباید شهدایی که در راه خدا کشته شده‌اند را مرده بپنداریم.

حجت‌الاسلام سید رضا موسوی با اشاره به اینکه نباید از کید و توطئه شیطان ترسید، گفت: سیره زندگی به سبک شهادت از زمان پیامبر اکرم(ص) وجود داشت و افراد در شهادت بر یکدیگر پیشی می‌گرفتند.

وی ادامه داد: باید امروز تلاش کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه و به خصوص نسل نوجوان وجوان تعمیق و تشریح کنیم و توطئه دشمنان را در این مسیر ناکام بگذاریم.

امام جمعه موقت زنجان گفت: ایران اسلامی عزت و اقتدار کنونی را مدیون خون شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت رزمندگان در جنگ تحمیلی است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول