اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدار و گفت‌وگوی دستیار ارشد ظریف با بشار الاسد

دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی امروز با «بشار الاسد» رئیس‌جمهور سوریه در دمشق دیدار و درباره آخرین تحولات این کشور گفت‌وگو کرد.

دیدار و گفت‌وگوی  دستیار ارشد ظریف با بشار الاسد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور ویژه سیاسی روز سه‌شنبه ضمن دیدار با بشار الاسد در دمشق، با وی در مورد نشست اخیر کشورهای ایران،‌ روسیه و ترکیه در ژنو و آخرین دست‌آوردهای نشست آستانه گفت‌وگو کرد.

به گزارش سانا، خاجی در این دیدار طرف سوری را همچنین در جریان تعدادی از موضوعات مطرح شده در نشست آستانه، در راس آن موضوع کمیته بررسی قانون اساسی سوریه قرار داده است.

بشار الاسد هم در این دیدار به مسایلی مانند موانع موجود بر سر راه کار کمیته قانون اساسی سوریه و همچنین تلاش‌های کشورهای حامی سوریه در این زمینه پرداخت.

هیات ایرانی به ریاست علی‌ اصغر خاجی هم پیروزهای و دست‌آوردهای ارتش سوریه در ادلب را به رئیس‌جمهور سوریه تبریک گفت.

رئیس‌جمهور سوریه گفت که هدف سوریه از جنگ ادلب، نابودی تروریسمی است که امنیت و سلامت سوری‌ها را در این منطقه تهدید می‌کند.

شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان از ۱۹ آذر ماه به مدت ۲ روز (۱۰ و ۱۱ دسامبر) میزبان چهاردهمین نشست مذاکرات صلح سوریه (روند آستانه) با حضور هیأت‌های مذاکره کننده سه کشور ضامن روند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) بود و علی‌اصغر خاجی به عنوان مذاکره کننده ارشد ایران در این مذاکرات حضور داشت.

روز گذشته نیز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در سفر به مسکو با «سرگئی لاوروف» همتای روسیه‌ای خود و یکی از ضامنان روند آستانه درباره تحولات سوریه و به ویژه اوضاع ادلب گفتگو کرد.

ظریف در نشست خبری مشترک با لاوروف با بیان اینکه وضعیت ادلب بسیار شکننده است، تصریح کرد: لازم است همکاری‌ها در زمینه آرامش در ادلب و پایان دادن به حضور تروریست‌ها در ادلب ادامه یابد و ما در این زمینه با روسیه و ترکیه همکاری می‌کنیم.

انتهای پیام

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول