اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

دسترسی بدون محدودیت به شبکه‌های اجتماعی یکی از عوامل بروز خشونت در جامعه

فرماندار اردکان با اشاره به نقش پیشگیری انتظامی و حقوقی همراه با حمایت فرهنگی و اجتماعی در کاهش میزان خشونت، گفت: دسترسی بدون محدودیت به شبکه‌های اجتماعی یکی از عوامل بروز خشونت و پرخاشگری در جامعه است.

دسترسی بدون محدودیت به شبکه‌های اجتماعی یکی از عوامل بروز خشونت در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، بهروز شهابی زاد صبح امروز در هفتمین کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان با تأکید بر لزوم تمایز میان آمارهای مربوط به خشونت با آنچه درواقع روی می‌دهد، گفت: دسترسی بسیار راحت و بدون محدودیت به شبکه‌های مختلف اجتماعی و شرایط حساس اقتصادی و اجتماعی را می‌توان در کنار عوامل مختلف خانوادگی و کاهش کنترل‌های اجتماعی از عوامل بروز و ظهور خشونت و پرخاشگری در جامعه دانست.

وی بابیان اینکه اگرچه پیشگیری انتظامی و حقوقی نقش قابل‌توجهی در کاهش میزان خشونت در خانواده و جامعه دارد، افزود: اگر این حمایت‌های قانونی با تدابیر فرهنگی و اجتماعی همراه نباشد، راه به‌جایی نخواهد برد.

فرماندار اردکان هدف از برگزاری چنین کارگروه‌های تخصصی را بررسی ریشه‌های بروز خشونت جهت تدوین برنامه‌های عملیاتی در سه سطح پیش از بحران، حین بحران و پس از بحران دانست و گفت: اصلاح و تقویت باورها و هنجارهای دینی و فرهنگی، ارتقای سطح تاب‌آوری در خانواده‌ها، ارائه تعریف مجدد از خشونت، آموزش و برگزاری برنامه‌های مختلف در راستای افزایش نشاط اجتماعی ازجمله راه‌هایی است که می‌تواند زمینه‌های بروز خشونت را کاهش دهد.

وی اظهار داشت: تا زمانی که خشونت به‌عنوان یک امر طبیعی، بدیهی و غیر مذموم در خانواده‌ها پذیرفته‌شده باشد و مردان یا زنان به خود این حق را بدهند که از رفتارهای خشونت‌آمیز به‌عنوان راهکار برون‌رفت از مشکلات روزمره خود استفاده کنند، هیچ ابزار حقوقی و انتظامی نمی‌تواند مانع بروز خشونت در جامعه شود.

شهابی زاد افزود: این در حالی است که هدف اصلی تمامی ادیان به‌ویژه دین مبین اسلام مباحث اخلاقی و کرامت انسانی است که به‌عنوان محوری‌ترین تکلیف بیان‌شده است به‌طوری‌که تمامی تکالیف دیگر بر محور اخلاق بناشده‌اند لذا بر این اساس، مهم‌ترین وظیفه احیا و گسترش اخلاق در جامعه بر عهده آموزش‌وپرورش، مساجد، حوزه‌های علمیه و مراکز آموزش عالی است.

مدیریت هیجان، کنترل تعارضات در خانواده، آموزش مربیان مهدهای کودک، معلمان آموزش‌وپرورش، اولیا و کارمندان، روحانیون، بازنشستگان، پزشکان عمومی، مددیاران سلامت وزنان خانه‌دار علاقه‌مند، لزوم ایجاد مراکزی جهت دریافت هیجانات مثبت و صحیح به‌ویژه برای نوجوانان وزنان خانه‌دار، ایجاد کانون‌های تفکر مثبت، هدایت تشکل‌ها به این حوزه، غربالگری موارد در معرض آسیب، اطلاع‌رسانی مناسب در مورد وظایف و عملکرد اورژانس اجتماعی، معرفی خط تلفن مداخله در بحران، آماده‌سازی بسته‌های مداخله‌ای برای قشرهای مختلف جامعه ازجمله راهکارهایی بود که در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول