اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بازداشت 17 داعشی در آستانه سال جدید میلادی در ترکیه

پلیس ترکیه طی 24 ساعت گذشته 17 مظنون به عضویت در داعش را که قصد اجرای عملیات تروریستی در آستانه سال جدید میلادی داشتند، بازداشت کرد.

بازداشت 17 داعشی در آستانه سال جدید میلادی در ترکیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه عملیات‌های ضد تروریستی نیروهای امنیتی ترکیه  برای تامین امنیت مراسم‌های شب و روز اول سال جدید میلادی، حداقل ۱۷ مظنون تروریست را بازداشت کردند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، پلیس ترکیه امروز (چهارشنبه) طی عملیات صبحگاهی در استان «ملطیه» چهار نفر را به دلیل عضویت در گروه داعش و ارتباط با فعالیت‌های تروریستی ای گروه بازداشت کرد.

شامگاه سه‌شنبه نیز، که جشن‌ها و مراسم‌های شب سال جدید میلادی در ترکیه بر پا بود، ۱۳ تبعه خارجی به دلیل همکاری با داعش و برنامه‌ریزی برای اجرای عملیات‌های تروریستی بازداشت شدند.

آناتولی در خبر دیگری به نقل از منابع امنیتی نوشت، هر کدام از این افراد که در استان‌های آنکارا، بوردور و ختای بازداشت شدند، به تنهایی مامور اجرای حمله تروریستی در آستانه سال نو میلادی بودند.

بر این اساس، تمامی این افراد با تروریست‌های داعشی در مناطق جنگی در سوریه و عراق ارتباط داشته و در شبکه‌های اجتماعی نیز به انتشار تصاویری از اعدام‌ها توسط داعش و یا آموزش کودکان برای عملیات‌های تروریستی مبادرت می‌کردند.

از زمان آغاز عملیات‌های ضد تروریستی ترکیه علیه داعش در سوریه، اعضای این گروه به عملیات در داخل خاک این کشور روی آورده و طبق آمار دولتی تاکنون بیش از ۳۰۰ ترکیه‌ای در حملات تروریستی داعش کشته شده‌اند.

طبق آماری که دولت ترکیه منتشر کرده، این کشور تاکنون بیش از ۸۶۰۰ مظنون داعشی را بازداشت کرده که از این میان ۷۵۰۰ عضو خارجی آنها را به کشورهایشان بازگردانده و هنوز نیز بیش از ۱۱۴۰ داعشی خارجی در زندان‌های ترکیه بازداشت هستند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول