اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

طرحی که ۱۵ شهردار به خود دیده است، نباید اینگونه تمام شود!

طرح سبزه‌میدان زنجان، امسال وارد ۳۰ سالگی شده و کابوس بزرگ ۱۵ شهردار اسبق، سابق و فعلی زنجان بوده است.

طرحی که ۱۵ شهردار به خود دیده است، نباید اینگونه تمام شود!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، طرح سبزه‌میدان زنجان، امسال وارد ۳۰ سالگی شده و کابوس بزرگ ۱۵ شهردار اسبق، سابق و فعلی زنجان بوده است؛ جمع‌بندی نهایی این طرح که به یک چاله در مرکز شهر منتهی شده، گویای آن است که اراده‌ای قوی و آینده‌نگرانه برای اتمام این پروژه وجود ندارد.

احداث یک پارک پلکانی در مرکز شهر، از ابداعات شهرداری زنجان است و در طول تاریخ نمی‌توانید ببینید یک پارک اعظم شهر در داخل یک چاله جانمایی شود.

توجیه اینکه این چاله قبلا ایجاد شده است و چاره‌ای جز این نیست، یک توجیه ساده‌اندیشانه است و مصرف موقت دارد و به خاطر کاستن از مشکلات طرح باید چاله سبزه‌میدان پر شود و طرح سبزه‌میدان در یک فضای مسطح اجرا شود.

برای مسطح شدن طرح سبزه‌میدان و پلکانی نبودن آن فقط یک علت کافی است و آن اینکه افراد بالای ۶۵ سال در استان زنجان طی ۶۰ سال اخیر از  ۳.۴۴ درصد به ۶.۸ درصد رسیده است یعنی جمعیت سالمند دو برابر شده است و این آمار در سال ۱۴۲۵ به ۲۵ درصد خواهد رسید، یعنی با همین فرآیند رشد جمعیت در ۳۵ سال آینده، ۲۵ درصد جمعیت زنجان، افراد سالمند خواهند بود اگر جمعیت کودکان و خردسالان را هم اضافه کنیم، این پارک برای ۵۰ درصد افراد مناسب نخواهد بود و احتمال سقوط و افتادن از ارتفاع وجود دارد و صد البته در شهری که ۶ ماه از سال یخبندان و سرماست این مشکلات مضاعف خواهد بود.
پس تا دیر نشده اعضای شورای شهر زنجان و شهردار زنجان در خصوص پلکانی بودن طرح سبزه‌میدان تجدیدنظر کنند تا در آینده از این کرده خود، پشیمان نشوند!

انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول