اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

گرانی سازمان‌یافته‌ در همدان نداشتیم/ ورود یک‌هزار و ۴۴ پرونده قاچاق کالا و ارز

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین باعث گرانی سازمان‌یافته‌ای در همدان نشده است از ورود یک‌هزار و ۴۴ پرونده قاچاق کالا و ارز خبر داد.

گرانی سازمان‌یافته‌ در همدان نداشتیم/ ورود یک‌هزار و ۴۴ پرونده قاچاق کالا و ارز

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان علیرضا حسن‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نحوه رسیدگی به پرونده‌های شعب بدوی تعزیرات حکومتی همدان طی ۹ ماهه امسال اظهار کرد: طی این مدت در حوزه کالا و خدمات ۹ هزار و ۴۵۲ پرونده وارد و ۹ هزار و ۶۲۵ پرونده مختومه شده که تعدادی از آنها مربوط به سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه کالا و خدمات ۱۶۹ پرونده باقی مانده و میزان عملکرد نیز ۱۰۱.۸ درصد بوده است گفت: میانگین زمان رسیدگی به این پرونده‌ها ۱۲ روز بود و ۱۰۸ میلیارد و ۱۸۵ میلیون و ۴۲ هزار و ۶۱۲ تومان نیز مبلغ محکومیت آنهاست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان با اشاره به اینکه امسال در حوزه قاچاق کالا و ارز یک‌هزار و ۴۴ پرونده به تعزیرات حکومتی وارد و یک‌هزار و ۳۲ مورد مختومه شده است بیان کرد: ۷۳ پرونده باقی مانده که باید رسیدگی شود و عملکرد در این حوزه نیز ۹۸.۹ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه میانگین رسیدگی به این پرونده‌ها ۳۲ روز بوده است گفت: ۳۸۱ میلیارد و ۵۷۵ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۳۹۲ ریال میزان محکومت کالا و ارز بوده است.

امسال یک‌هزار و ۱۱۷ مورد پرونده در حوزه بهداشت و درمان داشتیم

حسن‌پور با اشاره به اینکه امسال یک‌هزار و ۱۱۷ مورد پرونده در حوزه بهداشت و درمان وارد تعزیرات حکومتی استان شده و یک‌هزار و ۱۱۸ مورد مختومه شده است خاطرنشان کرد: عملکرد رسیدگی به پرونده‌ها ۱۰۰.۱ درصد بوده و به طور میانگین در ۹ روز رسیدگی صورت گرفته است.

وی به ۲ میلیارد و ۸۳۲ میلیون و ۸۹۴ هزار ریال جمع محکومیت در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: در مجموع ۱۱ هزار و ۶۱۳ مورد پرونده به تعزیرات حکومتی وارد شده و به ۱۱ هزار و ۷۷۵ مورد نیز رسیدگی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان از ۲۴۵ پرونده باقیمانده در تعزیرات حکومتی طی امسال خبر داد و افزود: میزان رسیدگی به مجموع پرونده‌ها ۱۰۱.۴ درصد بوده و ۱۳ روز به طور میانگین زمان برده است.

وی با اشاره به اینکه این پرونده‌ها در مجموع به پرداخت یکصد و ۴۶ میلیارد و ۶۲۵ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۵۵۲ تومان محکوم شده‌اند گفت: آذرماه امسال یک‌هزار و ۵۷۷ پرونده وارد تعزیرات حکومتی همدان شده و یک‌هزار و ۶۸۹ مورد نیز مختومه شده است.

حسن پور با بیان اینکه از این پرونده‌ها ۲۴۵ مورد باقی مانده و باید رسیدگی صورت گیرد افزود: میزان رسیدگی به این پرونده‌ها ۱۰۷.۱ درصد بوده و ۱۰ روز نیز زمان برده است.

وی از محکومیت ۴۵ میلیارد و ۵۳۹ میلیون و ۵۹ هزار و ۳۶۳ ریالی پرونده‌های آذرماه خبر داد و افزود: متخلفین در حوزه کالا و خدمات به پرداخت ۶ میلیارد و ۸۶۰ میلیون و ۷۲۳ هزار و ۵۰ ریال، در حوزه قاچاق کالا ۳۸ میلیارد و ۳۰۱ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۳۱۳ ریال و در حوزه بهداشت و درمان ۳۷۶ میلیون و ۷۶۰ ریال محکوم شده‌اند.

افزایش اکیپ‌های بازرسی تعزیرات حکومتی در آذرماه

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان در ادامه با اشاره به نظارت‌های صورت گرفته در خصوص گوشت دام گفت: اختلاف قیمت در مورد گوشت همدان با سایر استانها وجود دارد و این موضوع باعث شده گاهی کمبود در استان باشد چون دامداران مایل هستند در استانهای دیگر دام خود را بفروشند تا پول بیشتری عایدشان شود.

وی با اشاره به اینکه همدان به استان دامپروری شناخته می‌شود و همواره مورد توجه استان‌های دیگر است گفت: خرید و فروش استان همدان گاهی در سایر استان‌ها انجام می‌شود و ما هم وقتی ورود می‌کنیم فشارها به مردم برمی‌گردد و باعث کمبود می‌شود.

حسن‌پور با بیان اینکه اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است افزود: جابه جایی میدان دام یکی از موضوعات مورد توجه بوده که کارهایی در دست اقدام است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اجرای طرح دولت در خصوص بنزین باعث افزایش پرونده‌ها و تخلفاتی شده است؟ گفت: براساس تعداد پرونده نمی‌توانیم بسنجیم که تخلف بیشتر بوده یا کمتر است و با اجرای این طرح‌ها ممکن است متخلفانی سوء استفاده‌هایی داشته باشند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان عنوان کرد: قبل از اجرای طرح بنزین برای کنترل بازار طی آبان ماه ۵۳ اکیپ بازرسی فعال بود که به ۱۸۳ پرونده در آن ماه رسیدگی شد.

وی با بیان اینکه در آذرماه امسال با اجرای طرح بنزین اقدامات خوبی انجام دادیم و خوشبختانه شرایط نابسامانی نداشتیم تاکید کرد: نمی‌گویم شاهد گرانی نبوده‌ایم اما سازمان‌یافته و اثرگذار نبوده است.

 حسن پور از افزایش اکیپ‌های بازرسی تعزیرات حکومتی در آذرماه خبر داد و با بیان اینکه تعداد به ۱۸۶ اکیپ رسید گفت: در آبان‌ماه امسال ۳۴۵ مورد بازرسی انجام شد که در آذرماه به یک‌هزار و ۱۰۰ مورد  رسید و ۴۰۱ مورد پرونده نیز تشکیل شد.

امسال ۷۸ مورد پرونده قاچاق در حوزه منسوجات وارد تعزیرات حکومتی شد

وی با بیان اینکه هیچ کدام از این پرونده‌ها اثرگذار نبوده و عمده آنها نیز مربوط به شکایت مردمی است افزود: بخش از پرونده‌ها در مورد افزایش کرایه و کمبود گاز مایع برای خودروها بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان با تاکید به اینکه هیچ برنامه سازمان‌یافته‌ای برای افزایش نرخ‌ها در همدان شاهد نبوده‌ایم بیان کرد: در ۹ ماهه سال گذشته در حوزه کالا و خدمات ۹ هزار و ۴۵۵ پرونده تشکیل شده است چون این در این سال با شرایط بحرانی مواجه بودیم اما در ۹ ماهه امسال این میزان به ۶ هزار و ۷۶۵ مورد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مردم استان همدان مراجعات زیادی به تعزیرات در خصوص تخلفات دارند و این نشان از اعتماد آنها به مجموعه ماست افزود: از ۴۶۱ پرونده‌ای که در حوزه گشت سیار تشکیل شده بیش از ۹۰ درصد مربوط به شکایت مردمی بوده است.

حسن پور بیان کرد: امسال یک‌هزار و ۱۲۷ پرونده مربوط به شکایت مردمی تشکیل شده که ۵ میلیارد ریال جریمه شاکی خصوصی بوده است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان استان غیرمرزی و بیشتر محل ترانزیت و عبور کالا حساب می‌شود خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد متهمین قاچاق کالا به استانهای غربی برمی‌گردد و ۱۰ درصد به استان‌های جنوب و تنها ۱۰ درصد مربوط به استان همدان است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان با بیان اینکه بیشترین پرونده‌های وارده در حوزه قاچاق در خصوص پوشاک، لوازم خانگی و سوخت بوده است گفت: امسال ۷۸ مورد پرونده قاچاق در حوزه منسوجات وارد تعزیرات حکومتی شده و بیش از ۹۵ میلیارد ریال جمع محکومیت اینها بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال سه پرونده مهم در حوزه پوشاک تشکیل شده است افزود: در حوزه دستگاه دیجیتالی ماینر نیز ۳۹ پرونده تشکیل شده است.

حسن‌پور با بیان اینکه اخیراً  ۴۳۸ دستگاه ماینر در شهرستان نهاوند کشف شده و یک نفر نیز بازداشت شده است گفت: ۳۱ فقره پرونده در حوزه برنج تشکیل شده که محکومیت یکی از پرونده‌ها به خاطر تقلب است.

وی از توقیف قریب به پنج تن برنج تقلبی خبر داد و افزود: محکومیت یکی از پرونده‌ها به قرار دادن برنج خارجی در کیسه‌های برنج ایرانی بوده که مبلغ جریمه ۱۳ میلیارد ریال تعیین شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان از تشکیل دو پرونده مواد پتروشیمی در تویسرکان خبر داد و گفت: دو شرکت صوری اقدام به فروش مواد پتروشیمی دولتی به صورت آزاد می‌کردند که اموال متهمین شناسایی و بخشی از دارایی‌های آنها به نفع دولت توقیف شده است.

عرضه خارج از شبکه لاستیک در همدان

وی با اشاره به عرضه خارج از شبکه لاستیک در همدان افزود: دو پرونده در خصوص عرضه لاستیک دولتی خارج از شبک تشکیل شده است.

حسن‌پور به توقیف یک‌هزار و ۳۵۴ حلقه لاستیک سواری و ۵ هزار و ۸۰۰ حلقه لاستیک کامیون گفت: میزان محکومیت لاستیک کامیون ۸۵ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه ۴۱ پرونده سوخت تشکیل شده که دو مورد از آنها پرونده‌های بوده که ۳ میلیارد و ۲۶۶ میلیون ریال میزان محکومیت آنهاست افزود: تعدادی زیادی از پرونده‌ها در حوزه قاچاق سیگار بوده و مقابله با قاچاق سوخت و سیگار بسیار مورد توجه ماست و در برخورد با متخلفان هیچ اغماضی صورت نمی‌گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان از تشکیل ۲۰۱ پرونده سیگار خبر داد که بیش از ۲۲ میلیارد ریال جمع محکومت آنها بوده است گفت: ۱۵۰ میلیارد و ۹۸۱ میلیون ریال در ۹ ماهه امسال از محکومیت‌ها وصولی و وارد خزانه شده است.

وی بیان کرد : در حال حاضر متهمان ۱۷ پرونده مهم و ملی در زندان هستند که اموال آنها بررسی می‌شود و گاهی برخی عفو می‌خورند.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول