اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بازگشت 740 هزار پناهنده سوری طی چهار سال به کشورشان

مرکز آشتی روسیه، از بازگشت 740 هزار پناهنده سوریه به کشورشان از سپتامبر سال 2015 به این سو خبر داد.

بازگشت 740 هزار پناهنده سوری طی چهار سال به کشورشان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز «آشتی روسیه» امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که از ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۵ به این سو (هشتم مهر ۹۴) بیش از ۷۴۰ هزار پناهنده سوری به کشورشان بازگشته‌اند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، این مرکز روسی مستقر در سوریه، عنوان کرد که بازگشت این تعداد پناهنده در پی بازسازی مؤسسات اجتماعی در سوریه رخ داده است.

بنابراین ۷۴۱.۹ هزار نفر از کشورهای خارجی از جمله ۲۲۲.۵۹ هزار زن و ۳۷۸.۶۷ هزار کودک به سوریه بازگشته‌اند.

مرکز آشتی روسیه همچنین اعلام کرد که در حال حاضر ترمیم و بازسازی ۲.۷ هزار خانه، ۲۲۰ مدرسه، ۱۶۶ یتیم‌خانه، ۲۳۳ مرکز پزشکی، ۱۹۱ نانوا، ۱۹۸ ایستگاه برق‌رسانی و ۲۷۳ ایستگاه آب‌رسانی در استان‌های ادلب، دمشق، دیرالزور، لاذقیه، حماه، حمص، درعا، السویداء و «القنیطره» در حال انجام است و چنین اقداماتی روند بازگشت پناهندگان را تسریع می‌بخشد.

در همین راستا از ژوئیه سال ۲۰۱۸ (خرداد ۱۳۹۷) ۹۳۷ مرکز آموزشی، ۲۷۷ مرکز پزشکی، پنج پل برای عبور خودروها، راه اندازی ۱۸۸ سیستم آبرسانی، ۷۶۳ مرکز برق‌رسانی و ۱۴.۴ هزار مرکز صنعتی بازسازی شده است.

مرکز پژوهشی «پیو» در ژانویه ۲۰۱۸ گزارش داد که از زمان آغاز بحران سوریه ۱۳ میلیون سوری مجبور به ترک شهر و خانه خود شده‌اند که از این میزان شش میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در داخل کشور سوریه جا‌به جا شده و ما بقی به کشورهای اطراف و اروپا مهاجرت کرده‌اند.

طبق آمار این مرکز پژوهشی ۳.۴ میلیون نفر از آن‌ها وارد کشور ترکیه شده‌اند. البته باید گفت این همان آماری است که دولت ترکیه نیز آن را اعلام کرده است اما مرکز پژوهشی «دی زیم» آلمان در سپتامبر ۲۰۱۹ گزارش داد که ترکیه در اعلام تعداد پناهندگان سوری اغراق کرده و رقم واقعی آن‌ها ۲.۷ میلیون نفر است.

طبق آخرین آمار کمیساریای امور پناهندگان سازمان ملل یک میلیون پناهنده سوری در لبنان، ۶۶۰ هزار پناهنده در اردن و ۲۵۰ هزار پناهنده در عراق  و یک میلیون ۱۰۰ هزار پناهنده نیز در آمریکا و اروپا حضور دارند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول