اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

تجارت خارجی به 64 میلیارد دلار رسید/صادرات از واردات پیشی گرفت

رئیس کل گمرک گفت: حجم تراز تجاری به حدود 64 میلیارد دلار رسیده و صادرات از واردات پیشی گرفت

تجارت خارجی به 64 میلیارد دلار رسید/صادرات از واردات پیشی گرفت

سیدمهدی میراشرفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به جزئیات حجم تجارت خارجی کشور در 9 ماهه امسال اظهار داشت:‌در این مدت بالغ بر 31 میلیارد و 902 میلیون دلار صادرات غیرنفتی و 31 میلیارد و 836 میلیون دلار واردات گزارش شده است.

رئیس کل گمرک در مورد جزئیات صادرات کشور بیان داشت: در این مدت 103 میلیون و587 هزار تن کالا صادرشده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 18.5 درصد رشد دارد.

وی در مورد کشورهای طرف معامله صادرات نیز عنوان کرد: عمده صادرات کالا به کشورهای چین، عراق، ترکیه، امارات و افغانستان هستند. 

میراشرفی با اشاره به جزئیات کالاهای وارداتی نیز گفت: در این مدت به لحاظ وزنی 24 میلیون و 980 هزار تن کالا به کشور وارد شد که سهم کالای اساسی بیش از 16 میلیون و 500 هزار تن بوده است.

به گزارش فارس عمده کالاهای وارداتی به کشور ذرت، برنج، دانه‌های روغنی، روغن‌های خوراکی، دارو، جو، گوشت قرمز، کنجاله سویا، قند و شکر، کود وگوشت مرغ بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول