اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

سردرگمی شهروندان گرگانی ازجانمایی نامناسب تابلوها در تقاطع غیرهمسطح افسران

در حالی که به گفته مدیران شهری گرگان،پروژه غیر هم سطح افسران به عنوان بزرگترین طرح عمرانی این شهر مطرح می‎شود اما طی همین مدت که از بهره‎برداری این پروژه بیشتر نمی‎گذرد شاهد نارضایتی و انتقاداتی از سوی شهروندان به خصوص ساکنان اطراف افسران و انجیراب هستیم.

سردرگمی شهروندان گرگانی ازجانمایی نامناسب تابلوها در تقاطع غیرهمسطح افسران

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حدود یک ماهی از بهره‎برداری تقاطع غیرهمسطح افسران در شهر گرگان می‎گذرد، این پروژه در خود سه طرح 60 متری افسران،اصلاح میدان بسیج و تقاطع غیرهمسطح را جای داده است. ساخت این پروژه در آبان ماه سال گذشته آغاز و به فاصله یک سال به بهره‎برداری رسید. به گفته کارشناسان مهم‎ترین کاربری پروژه روگذر افسران برای روان‎سازی و کاهش ترافیک خارج از شهر گرگان و برای خودروهایی که از غرب استان وارد و قصد توقف در گرگان را ندارند پیش‎بینی شده است.

در حالی که به گفته مدیران شهری گرگان، پروژه غیرهمسطح افسران به عنوان بزرگترین طرح عمرانی این شهر مطرح می‎شود اما طی همین چند روز که از بهره‎برداری این پروژه بیشتر نمی‎گذرد شاهد نارضایتی و انتقاداتی از سوی شهروندان به خصوص ساکنان اطراف افسران و انجیراب هستیم، به گفته شهروندان نامشخص بودن علائم و تابلوها در این مسیر موجب سردرگمی و بروز مشکلات عبور و مروری برای آنها شده است.

مطالعات و کارشناسی‎های لازم در خصوص تقاطع غیرهم‎سطح افسران انجام شده است

در همین رابطه عضو شورای شهر گرگان، پروژه غیرهم‎سطح افسران را یکی از پروژه‎های عمرانی کارآمد عنوان کرد و گفت: این پروژه شامل پل روگذر سربازان گمنام امام زمان «عج»، بازگشایی 60 متری افسران و بازآفرینی میدان بسیج است.

ناصر گرزین تصریح کرد: در گذشته شاهد ترافیک سنگین و تردد ماشین‎های سنگین در میدان مفتح بودیم اما با بهر‎ه‎برداری تقاطع غیرهمسطح زمان خروج از شهر کاهش یافته است.

وی در خصوص نارضایتی برخی شهروندان از اجرای تقاطع غیرهمسطح افسران گفت: برای انجام چنین طرح‎هایی مشاور طرح ترافیک لازم است بعد از انجام مطالعات و تأیید کارشناسان متخصص برای اجرایی شدن باید دو مرحله طی شود بعد از بررسی در شورای شهر و کمیسیون توسعه عمران به صورت تخصصی در شورای ترافیک شهرستان نیز مطرح می‎شود و بعد از تأیید در این شورا باید به تأیید شورای ترافیک استان نیز برسد در واقع هیچ طرحی اجرا نمی‎شود مگر اینکه در شورای ترافیک استان با نظر متخصصان به تصویب برسد، پروژه تقاطع غیرهمسطح افسران نیز این مراحل را طی کرد و البته با وسواس و نگاه خاصی به این طرح نگاه شده است.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه این طرح قبل و بعد از اجرا توسط پلیس راهور و کارشناسان فنی بازدید شده است، افزود: ممکن است این طرح نواقص اندکی نیز داشته باشد قرار است بازگشایی جدید از انجیراب هفت انجام شود تا مشکل رفت و آمد  مردم در آن منطقه رفع شود در واقع بازگشایی در این منطقه هم به رونق اقتصادی مردم و هم به باز شدن گره ترافیکی شهر گرگان کمک خواهد کرد.

گرزین با بیان اینکه ما به نگاه شخصی شهروندان در پروژه‎های عمرانی توجه می‎کنیم، افزود: ما باید به فکر آینده شهر نیز باشیم طرحی که اجرا شد جزو طرح جامع ترافیکی شهر گرگان است در واقع محور جدیدی در بحث ورودی و خروج گرگان اضافه شد و عظمت و کارآیی این پروژه با دیگر پروژه‎های عمرانی متفاوت است.

وی در خصوص هزینه تقاطع غیرهم‌سطح افسران گفت: این پروژه سه طرح را در خود جای داد و برای بازگشایی و تملک باید زمین‎هایی خریداری می‎شد هزینه این پروژه 50 میلیارد تومان بود.

کاهش ترافیک ورودی گرگان با بهره‎برداری از روگذر افسران

رئیس پلیس راهور گلستان نیز در خصوص نارضایتی برخی شهروندان از تقاطع غیرهمسطح افسران گفت: هر طرح عمرانی که در حوزه ترافیکی باشد باید ابتدا به تصویب شورای ترافیک استان برسد و به دست پیمانکار آغاز می‎شود با این وجود باید مطالبه عمومی را نیز در نظر گرفت.

مرتضی فخری تصریح کرد: گرگان شهری است که در مسیر مشهدمقدس قرار گرفته از این رو ورودی شهر از سمت غرب همواره شاهد ترافیک‎های سنگینی بود اما طی همین چند روز که تقاطع غیرهم‎سطح به بهره‎برداری رسیده است در میدان مفتح ترافیک روان شد خودروها به راحتی وارد کمربندی می‎شوند و از «میدان شهید قندهاری» می‎توانند خروج پیدا کنند.

وی با بیان اینکه تا پروژه‌ها مورد بهره‎برداری قرار نگیرد زوایا و مشکلاتش نمایان نخواهد شد، خاطرنشان کرد: یکسری نواقص به شهرداری اعلام شده است باید جانمایی تابلوها تغییر کند ظرف یک هفته آینده هم تابلو و هم خط‌کشی‎ها در این مسیر تغییر پیدا می‎کند.

رئیس پلیس راهور گلستان بیان کرد: باید آینده شهر گرگان را در نظر بگیریم ایام نوروز و تابستان در مسیر ورودی گرگان و با وجود خودروهای سنگین مشک ترافیکی وجود داشت اما با بهره‎برداری تقاطع غیرهمسطح شاهد روان‌سازی ترافیک خواهیم بود و تأثیر این امر در آینده بیشتر نمایان می‎شود در واقع در اجرای پروژه‎های عمرانی بزرگ باید مطالبه تمام مردم را در نظر گرفت.

براساس این گزارش، امروزه ترافیک به یکی از معضلات مهم در اکثر شهرهای بزرگ تبدیل شده است، البته با افزایش روزافزون جمعیت و تعداد خودروها، شهرهای کوچک نیز از معضل ترافیک در امان نیستند در این میان به گفته کارشناسان حوزه شهری ساخت تقاطع‎های غیرهمسطح می‎تواند تا حدود زیادی به روان‎سازی ترافیک کمک کند.

با توجه به اینکه گرگان یکی از شهرهای شمالی بزرگ کشور محسوب می‎شود که سالانه تعداد قابل توجهی از زائران مشهد مقدس از این شهر شمالی عبور می‎کنند لازم است برای کاهش ترافیک و رفاه حال شهروندان پروژه‎هایی از قبیل تقاطع غیرهمسطح افسران ساخته و مورد بهره‎برداری قرار گیرد، گرچه چنین پروژه‎هایی همواره موافقان و مخالفانی دارد اما بدون تردید ساخت چنین پروژه‎هایی برای شهرهای در حال توسعه لازم و ضروری به نظر می‎رسد و باید مطالبه عمومی شهروندان در آینده را نیز مدنظر قرار داد.

انتهای پیام/83017/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول