اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پرونده شهرداری زنجان بازداشتی جدید ندارد/ فعلا کسی برای مدیریت شهری انتخاب نشده است

فرماندار زنجان گفت: خبر رسمی از مراجع قضایی این است که تاکنون فقط سه نفر یعنی شهردار مرکز زنجان، نایب رئیس شورا و شهردار یکی از مناطق شهری بازداشت شده است و دیگر بازداشتی جدیدی نداشتیم.

پرونده شهرداری زنجان بازداشتی جدید ندارد/ فعلا کسی برای مدیریت شهری انتخاب نشده است

رضا عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان درباره اتفاقات اخیر شهرداری زنجان و بازداشت شهردار، نایب رئیس شورا و مدیر منطقه ۳ زنجان اظهار کرد: دستگاه قضایی این سه نفر را تحت نظر دارد و پرونده در مرحله تکمیل تحقیقات است، از همین رو اتهامات و مباحث مربوط به آن هنوز اعلام نشده است.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه ما نیز منتظر تکمیل تحقیقات از سوی بازپرس پرونده و اعلام آن از سوی دستگاه قضایی هستیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه پرونده فعلا در مرحله تحقیق است، بهتر است از گمانه‌زنی در این باره پرهیز شود.

وی با تأکید بر پرهیز از هرگونه جوسازی رسانه‌ای چه از سوی رسانه‌ها رسمی و یا فضای مجازی بیان کرد: گاها اطلاع‌رسانی‌هایی انجام می‌شود که در آن اسامی افراد و یا مدیران شهری ذکر می‌شود، موضوعی که موجب هتک حیثیت افراد می‌شود، موضوعی که طبیعتا تبعات حقوقی و کیفری دارد.

فرماندار زنجان گفت: خبر رسمی از مراجع قضایی این است که تاکنون فقط سه نفر یعنی شهردار مرکز زنجان، نایب رئیس شورا و شهردار یکی از مناطق شهری بازداشت شده است و دیگر بازداشتی جدیدی نداشتیم و بررسی ما نیز چنین چیزی را نشان می‌دهد؛ چون فعلا پرونده در مرحله تحقیق است.

عسگری با بیان اینکه هرگونه گمانه‌زنی بی‌مورد موجب ملتهب شدن فضای شهری می‌شود، تصریح کرد: قطعا اگر بازداشتی جدیدی علاوه بر سه نفری که قبلا بوده است، باشد، مراجع قضایی اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

فرماندار زنجان با تأکید بر پرهیز از هرگونه ایجاد التهاب در جامعه بیان کرد: نباید اتفاقی بیافتد که با اطلاع‌رسانی‌های شتاب زده خللی در خدمت‌رسانی به مردم ایجاد شود و باید این فضا مراقبت شود.

وی تصریح کرد: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که قطعا اگر تخلفی باشد برخورد لازم انجام خواهد شد و رسیدگی‌ها دقیق خواهد بود، اما امیدواریم در این شرایط مدیران مختلف شهری و سازمان‌های تابعه با قوت کارهای خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه در قانون همه مباحث مربوط به مدیریت شهری و وظایف شورای شهر مشخص و تبیین شده است، تصریح کرد: در قانون ظرفیت‌ها مشخص شده و شورای شهر نیز بر اساس آن قاعدتا طبق وظایف خود عمل خواهد کرد.

عسگری با اشاره به اینکه در قانون مباحث مربوط به عزل و نصب شهرداران مشخص و تشریح شده است، اضافه کرد: طبیعتا این موضوع در چارچوب ضوابط و مقررات موضوع مدیریت خواهد شد که در شهرداری و سازمان‌های تابعه خللی در ارائه خدمات به شهروندان ایجاد نشود، موضوعی که تأکید فرمانداری و البته شخص استاندار است.

فرماندار زنجان افزود: توصیه ما نیز به شورای شهر این بوده است که شورای شهر مطابق قانون اقداماتی انجام دهند که امور شهر و خدمت‌رسانی دچار مشکل نشود.

وی با اشاره به اینکه در نامه دادستانی به شورای شهر نیز اعلام شده است که تدبیری اتخاذ شود که خللی در خدمت‌رسانی به مردم صورت نگیرد، گفت: تاکید ما نیز این بوده است که اقدامات در چارچوب قانون انجام شود.

عسگری تعیین تکلیف مدیریت شهری را از اختیارات مسلم شورای شهر عنوان کرد و گفت: طبق قانون هیج نهادی نمی‌تواند در این حوزه نظرات خود را به شورای شهر تحمیل کند، اما آنطور که بنده اطلاع دارم از زمان ابلاغ نامه دادستانی شورای شهر مشغول تصمیم‌گیری است که قطعا اگر این تصمیم در چارچوب قانون اتخاذ شود به تأیید فرمانداری خواهد رسید و اگر در چارچوب نباشد، قاعدتا باید اصلاح شود.

فرماندار زنجان درباره انتخاب سرپرست شهرداری نیز گفت:  رایزنی‌ها در حال انجام است و در این باره حتی با مجموعه وزارت کشور نیز صحبت شده است و شورای شهر در حال تطبیق قوانین با شرایط به وجود آمده است، اما تاکنون هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

عسگری همچنین درباره بازداشت یک عضو شورای شهر نیز گفت: درباره عضو شورای شهر نیز پس از بررسی پرونده و گذر آن از مرحله تحقیقات و ورود به مرحله رسیدگی، در صورتی که تخلف محرز شود، مطابق قانون عضو علی‌البدل جایگزین خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ق۴۰
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول