اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مجلس یکدست دستاورد ارزشمندی ندارد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یکدست فاقد تضارب و تلاقی آرا و افکار متفاوت است و دستاورد موثری به همراه ندارد.

مجلس یکدست دستاورد ارزشمندی ندارد

علی اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: اعتقادی به اینکه مجلس پیش رو، یکدست باشد ندارم چرا که با وجود تضارب و تلاقی آرا و افکار بین نمایندگان، دستاوردهای بهتری حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: در مجلس آینده چنان چه همه نمایندگان اصولگرا و طیف مقابل دولت باشند تحولات مثبتی ایجاد نمی‌شود البته این به آن معنی نیست که نمایندگان اصلاح‌طلب با دولت عقد اخوت بسته‌اند چراکه ما هم تذکر و سئوالها را مطرح می‌کنیم اما به دنبال ساقط کردن دولت هم نیستیم.

 اکبری بابیان اینکه نمایندگان استان فارس هر یک دیدگاه‌های مختص به خود دارند اما در برخی پروژه‌ها با وحدت نظر کار می‌کنند، افزود: بزرگراه شیراز- اصفهان، بزرگراه شیراز – بوشهر، انتقال آب سد درودزن، تصفیه فاضلاب شیراز و صدرا و... از پروژه‌های کلانی است که با اتفاق نظر نمایندگان استان فارس پیگیری شده است.

  نماینده مردم شیراز بابیان اینکه نظارت در حوزه‌هایی که اعتماد مردم را به دنبال دارد باید از سوی نمایندگان افزایش یابد، تصریح کرد: ما نتوانستیم در اشتغالزایی حداقل برای قشر تحصیلکرده، موفق عمل کنیم، عدم سرمایه‌گذاری در حیطه فرآوری محصولات کشاورزی، عدم نظارت مستمر و قاطع در مقابله با اختلاس نیز از دیگر نقاط ضعف عملکرد مجلس است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مورد نظر بیکاری جوانان است که آسیب و ناهنجاری‌های متعددی به همراه دارد، گفت: برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد مشاغل پایدار در مناطق روستایی، عشایری، مرزی و کمتر توسعه یافته تا حدودی به اشتغالزایی کمک کرد و امیدوارم این روند استمرار یابد.

نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار داشت: عدم حضور برخی نمایندگان در عرصه انتخابات به دلیل مشکلات اقتصادی موجود، استدلال قانع کننده‌ای نیست و در نهایت مشکلات باید با وجود همین چهره‌ها مرتفع شود.

وی ادامه داد: مسیری را که به عنوان محور مقاومت انتخاب کردیم همواره تهدیدها و تحریم‌هایی به همراه داشته که سازگاری با آن برای نمایندگان و دولت کار ساده‌ای نیست.

اکبری خاطرنشان کرد: مردم انتظارات و مطالباتی دارند که بخشی از آن در حیطه وظایف نمایندگان نیست اما به هر حال به عنوان مطالبه مردمی باید مورد پیگیری قرار گیرد تا مثل اعتراضات اخیر به مصادره عده‌ای مخرب درنیاید و جامعه بیش از این در معرض آسیب و تهدید قرار نگیرد.

نماینده مردم شیراز بابیان اینکه با وجود تحریم‌هایی که به این زودی از بین نمی‌رود، وضعیت سخت اقتصادی تا مدتی ادامه دارد، افزود: در شرایط تحریم یا تشدید آن، دولت باید درآمد را از منابع مختلف تقویت کند که در این مسیر چالش‌هایی هست به عنوان مثال یکی از این منابع، مالیات است و باید چرخه اقتصادی پررونقی باشد که بتوان به مالیات حاصل از آن امید بست که در شرایط فعلی، عملا امکان‌پذیر نیست.

وی اظهار داشت: در چنین شرایطی افراد دلال‌صفت و سوداگری هستند که منافع شخصی را بر همه چیز ارجح می‌دانند و در قبال منفعت‌طلبی، حداکثر اجحاف را به مردم می‌کنند.

اکبری تاکید کرد: یکی از شیوه‌های درآمدزایی این است که راه را برای ورود گردشگران به کشور باز کنیم اما با وجود درآمد سرشاری که از این مسیر حاصل می‌شود، موانع و محدودیت‌هایی وجود دارد.

نماینده مردم شیراز افزود: کمتر کشوری در دنیا ویژگی‌های اقلیمی ایران را دارد و چهارفصل است که از این موقعیت در کنار جاذبه‌های متعدد طبیعی و میراث فرهنگی می‌توان بهره فراوان برد.

وی تسهیل در صدور مجوز جهت ورود بیشتر گردشگران خارجی را عامل موثری در کسب درآمد پایدار برشمرد و اضافه کرد: یکی از راهکارهای دولت جهت رونق اقتصادی در شرایط فعلی، کاهش محدودیت‌ها جهت ورود گردشگران خارجی و کسب درآمد از طریق پتانسیل‌های گردشگری است.

اکبری با اشاره به وضعیت لایحه بودجه سال آینده که این روزها در دستور کار مجلس قرار دارد، گفت:  کاهش وابستگی به نفت، افزایش ۱۵ درصدی حقوق‌بگیران دولت، توجه نسبی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از مواردی است که تاکنون در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم شیراز با اشاره به اینکه تک‌نرخی کردن بنزین تاکنون مورد توافق همه نمایندگان مجلس قرار نگرفته است، گفت: دولت امسال ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد و کاهش هزینه‌ها و به جریان انداختن یارانه پنهان از راه‌های جبران این کسری است.

وی افزود: اکنون ۹۹۰ هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه پنهان در حامل‌های انرژی مصرف می‌شود که اگر با شیبی ملایم حرکت می‌کرد که هم جامعه با آن سازگار میشد و هم بخشی از درآمد دولت را تامین می‌کرد، اکنون شاهد معضلات و تخریبهای بعد از گرانی بنزین نبودیم.

 اکبری خاطرنشان کرد: متاسفانه در جریان افزایش قیمت بنزین با ایجاد شیب تند در این مسیر، معضلات و آسیب‌هایی ایجاد شد که بازنگری و بررسی مجدد چنین طرح‌هایی را بیش از پیش ضرورت می‌بخشد.

انتهای پیام/76020

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول